logo

چند خبر کوتاه از آزمون‌های سراسری

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چند خبر کوتاه از آزمون‌های سراسری

ایرنا/ آغاز هفته جاری با اخباری در موضوعات برگزاری آزمون‌های سراسری و تمدید مهلت نام‌نویسی برای شرکت در برخی آزمون‌ها همراه شده است.

زمان نام‌نویسی آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر کرد و به مرداد ماه موکول شد. مهلت نام‌نویسی در مقطع ارشد بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان نیز تا فردا یکشنبه ۲۱ خرداد ماه تمدید شد. همچنین متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد تا پایان وقت امروز فرصت دارند برای حضور در این رقابت نام‌نویسی کنند.

موکول شدن زمان نام‌نویسی آزمون دکتری رشته‌های علوم پزشکی به مردادماه
زمان ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مرداد ماه موکول شد. بر این اساس، فرایند ثبت‌نام در این آزمون از روز دوشنبه ۹ مرداد ماه آغاز می‌شود و در روز ۱۵ مرداد ماه به پایان می‌رسد. ثبت‌نام در این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود، ثبت‌نام آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور رشته‌های علوم‌پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی ۲۲ تا ۳۰ خردادماه اعلام شده بود.
طبق تقویم آزمون‌های وزارت بهداشت، آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور رشته‌های علوم‌پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی در روز چهارم آبان ماه برگزار می‌شود.
هزینه ثبت‌نام آزمون کتبی سه میلیون و ۷۵۰ هزار ریال و هزینه استفاده از خدمات پیامکی ۳۰ هزار ریال است. داوطلبان باید با مراجعه به سایت این مرکز نسبت به خرید کارت اعتباری به مبلغ سه میلیون و ۷۸۰ هزار ریال (۳۷۸ هزار تومان) و دریافت کد پرداخت برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

تمدید مهلت نام‌نویسی در مقطع ارشد بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان تا فردا
مهلت نام‌نویسی دانشجوی متعهد به خدمت آموزش و پرورش به صورت پذیرش بدون آزمون (استعدادهای درخشان) در مقطع کارشناسی ارشد نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه فرهنگیان تا فردا تمدید شده است.

بر این اساس معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد طبق آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد»، از بین برگزیدگان علمی دوره کارشناسی پیوسته برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در دوره روزانه کارشناسی‌ارشد، دانشجوی کارشناسی ارشد متعهد خدمت به آموزش و پرورش پذیرش کند.
سامانه نام‌نویسی در این دوره به نشانی https://talent.cfu.ac.ir از هفتم خرداد فعال شده بود و متقاضیان تا فردا یکشنبه ۲۱ خرداد فرصت دارند نام‌نویسی کنند.

داوطلبانی که طبق آیین نامه استعدادهای درخشان واجد شرایط پذیرش در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون این دانشگاه باشند، می توانند از طریق این سامانه ثبت نام اولیه کرده و نسبت به تکمیل پرونده اقدام کنند.
دانشگاه فرهنگیان تاکید کرده است که به مدارک داوطلبانی که ناقص بارگذاری شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد و به متقاضیان توصیه می شود قبل از نام‌نویسی نسبت به مطالعه شرایط پذیرش و دانشگاه های پذیرنده دقت لازم را داشته باشند.

امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد
مهلت تمدید شده برای انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ امروز شنبه ۲۰ خرداد ماه پایان می‌یابد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز لازم است به درگاه اطلاع رسانی این دانشگاه مراجعه و بر اساس دفترچه و اطلاعیه‌های مربوطه، اقدام به انتخاب رشته کنند.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر در ۶ گروه آزمایشی و ۱۳۴ کدرشته به رقابت پرداختند. از این تعداد بیش از ۱۷۵ هزار داوطلب انتخاب رشته کرده‌اند.

امروز آخرین مهلت نام‌نویسی مصاحبه علمی دکتری پیام‌نور
معرفی شدگان به مصاحبه علمی آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ دانشگاه پیام نور تا پایان امروز ۲۰ خرداد برای مراجعه به سامانه صبا به آدرس https://saba.pnu.ac.ir جهت نام‌نویسی مهلت دارند.

پذیرش داوطلبان منوط به نام‌نویسی در این سامانه است و تنها با افرادی مصاحبه خواهد شد که مدارک خود را قبلا، بارگذاری کرده اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره