نماد آخرین خبر

کدام افتتاحیه‌های المپیک به یادماندنی هستند؟

منبع
فارس
بروزرسانی
کدام افتتاحیه‌های المپیک به یادماندنی هستند؟

فارس/شهرهای میزبان المپیک همیشه تلاش می‌کنند تا بهترین مراسم افتتاحیه را داشته باشند.
حدود ۷۰ روز دیگر تا المپیک پاریس زمان باقیمانده است. در این بازی‌ها برای نخستین بار مراسم افتتاحیه قرار است در بیرون از ورزشگاه برگزار شود به این صورت که مراسم رژه در قایق‌ها و در رودخانه سن برگزار خواهد شد. در زیر اشاره‌ای به چند مراسم افتتاحیه زیبا و باشکوه تا المپیک توکیو می‌اندازیم:

۱. المپیک ۲۰۱۲ لندن

این مراسم ۴ ساعته با هدایت دنی بویل کارگردان برنده اسکار فیلم «میلیونر زاغه نشین» به عنوان بزرگترین دستاورد تاریخی بریتانیا برگزار شد که عروسک‌های تاریخی مانند کاپیتان هوک و ملکه قلب ها هم حضور داشتند.آنچه این جشن‌ را متمایز کرد، دوز شوخ طبعی بریتانیایی مراسم بود: در یک بخش فراموش‌نشدنی که در آن روآن اتکینسون تصویرگر مستر بین، به ارکستر سمفونیک لندن پیوست تا در جریان «ارابه‌های آتش» یک نت تکراری را بنوازد. مراسم زمانی به اوج می‌رسد که جیمز باند (با بازی دنیل کریگ، ۵۳ ساله) و ملکه الیزابت دوم از یک هلیکوپتر بر فراز استادیوم بیرون می‌پرند.

۲. المپیک ۲۰۰۸ پکن

همه چیز در چین بزرگتر است؛ جایی که مراسم افتتاحیه شامل ۱۴ هزار بازیگر (درست خواندید!) و بودجه گزارش شده حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود. بازیگرانی که قلم‌های مخفی در دست داشتند طومار عظیمی را نقاشی کردند، آکروبات‌های الهام گرفته از فضانوردان در اطراف یک سیاره معلق ۶۰ فوتی مانور دادند و ۸۹۷ اجراکننده به طور هماهنگ در یک دستگاه چاپ متحرک کار کردند.
در یکی از خیره‌کننده‌ترین نمایش‌های شب، لی نینگ ۵۸ ساله ژیمناست چینی که از سیم ها آویزان شده بود، به صورت افقی در امتداد لبه استادیوم آشیانه پرنده دوید تا مشعل را روشن کند. ۲۰۰۸ موسیقیدان به اجرای برنامه پرداختند.

۳. المپیک ۲۰۰۰ سیدنی

اگر استرالیا قبلاً در لیست سفرهای مردم قرار نمی‌گرفت، پس از این ماجراجویی خیره‌کننده بود که بینندگان را به این قاره برد: در بخش ویژه مراسم بیش از 1000 نوازنده بومی و جزیره نشین تنگه تورس از همه کشورهای رقیب استقبال ویژه ای کردند. لحظه به یاد ماندنی مراسم زمانی است که کتی فریمن دونده سرعت این کشور مشعل را روشن کرد البته یک نقص فنی باعث شد جهان به مدت چهار دقیقه نفس خود را حبس کند، چرا که شعله در زمان صعود به بالای استادیوم گیر کرده بود!

۴. المپیک ۲۰۰۴ آتن

در این جشن، مراسم به یونان باستان بازمی‌گشت؛ با نمایشی که شامل سنتورها و مجسمه‌های زنده، خدایان اسطوره‌ای و اسکندر مقدونی می‌شد. در یک پیچ و تاب سرگرم کننده، رژه کشورها به ترتیب حروف الفبای یونانی برگزار شد. لحظه به یاد ماندنی مراسم زمانی بود که لباس 10000 فوت مربعی بر روی ورزشکاران حاضر در زمین باز و نقشه‌ای از جهان بر روی پارچه نمایش داده شد.۵. المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو فرناندو میرلس 65 ساله یکی از کارگردانان این مراسم که با فیلم‌های شهر خدا و باغبان دائمی شهرت دارد، تصمیم گرفت بودجه کمی را استفاده کند تا این بودجه در کشوری که از نظر اقتصادی با مشکل مواجه بود هدر نرود. بینندگان هرگز نمی‌دانند که این جشن‌ تنها 10 درصد از هزینه‌ صرف شده در المپیک لندن است. این نمایش شامل گیاهان و جانوران آمازون، فرهنگ بومی، و سامبا و بوسا نوا می‌شد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره