برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

روایت سرپرست وقت مس کرمان از فصل پرحاشیه لیگ دسته اول

منبع
تسنيم
بروزرسانی
روایت سرپرست وقت مس کرمان از فصل پرحاشیه لیگ دسته اول

تسنیم/سرپرست سابق تیم فوتبال مس کرمان که تیمش در سال ۹۹-۱۳۹۸ به خاطر یک گل به لیگ برتر صعود نکرد، درخواست پاکسازی کامل فساد از فوتبال را مطرح کرد.
افشای پرونده فساد فوتبال ایران باعث واکنش‌های گسترده‌ای در این باره شده است. در فصلی که مس رفسنجان به لیگ برتر صعود کرد، مس کرمان یکی از رقبای اصلی این تیم بود. در مسیر صعود، مس کرمان ناکام بود تا شعبه رفسنجان مس و آلومینیوم اراک به‌عنوان تیم‌های اول و دوم جدول لیگ آزادگان صعود کنند. در آن مقطع احمد نخعی به‌عنوان سرپرست تیم فوتبال مس کرمان فعال بود.
احمد نخعی در مورد اینکه شرایط آن فصل برای مس کرمان چطور رقم خورد، اظهار داشت: ما یک فصل با تمام وجود تلاش کردیم تا به لیگ برتر صعود کنیم، اما روز آخر به خاطر یک گل خورده بیشتر از صعود ناکام ماندیم. تا امروز فکر می‌کردیم به دلیل مسائل فنی نتوانستیم صعود کنیم! با وجود اینکه چند سال از آن ماجرا گذشته است هنوز بابت آن موضوع حسرت می‌خوریم.
وی در ادامه افزود: آدمی که سالم کار کرده، یک سال وقت گذاشته و فقط به خاطر یک گل نتوانسته است صعود کند از این بابت حسرت می‌خورد و دق می‌کند. حالا چه برسد که متوجه شوید بعضی با تخلف و تبانی قصد داشتند به نتایج دلخواه‌شان برسند. وقتی متوجه این مسائل می‌شوید ناراحتی و عصبانیت‌تان بیشتر می‌شود. رقابت عادلانه از همه چیز بهتر است.
سرپرست وقت تیم فوتبال مس کرمان در مورد اینکه آیا در فصل 98-99 با پیشنهاد غیرقانونی یا اتفاقات مشکوک برای بقیه تیم‌ها روبه‌رو شده است، تأکید کرد: از زمانی که فعالیتم در فوتبال آغاز شد تمام تلاشم این بوده است که بدون حاشیه کارم را ادامه بدهم و واقعاً دنبال این مسائل نبودم و نیست. صادقانه بگویم اگر چیزی می‌شنیدم یا حس می‌کردم الان می‌گفتم.
«آیا شاهد سوت‌های مشکوک داوری هم نبودید؟»، نخعی در واکنش به این پرسش نیز خاطر نشان کرد: اتفاقات مشکوک خیر، اما شاهد اشتباهاتی بودیم، همانطور که حالا در لیگ برتر هم شاهد اشتباه هستیم. ما آن زمان متوجه چیز مشکوک دیگری نشدیم.

وی با اشاره به افرادی که نام‌شان در پرونده فساد مطرح شده است، تصریح کرد: اسامی افراد مطرح شده، اگر درست باشد آنها کم‌تجربه نیستند. تا زمانی که محاکم قضایی تصمیم قطعی خود را اعلام کنند نمی‌شود نظری داد، اما در مورد کلیت فساد باید بگویم ورزش و فوتبال اگر درست و عادلانه پیش برود در کنار سلامتی بسیار لذتبخش است. از نهادهای ذیربط درخواست می‌کنیم حالا که به مواردی دست یافتند، به تمامی مواردی شبیه به این موضوع رسیدگی کنند تا فساد از فوتبال برداشته شود. فدراسیون فوتبال و دیگر بخش‌های فوتبال هم باید به این موضوع کمک کنند.
سرپرست وقت تیم فوتبال مس کرمان راجع به اینکه دو بازیکن در انتهای فصل راهی مس رفسنجان شدند و این موضوع شائبه‌برانگیز بود، گفت: من یک سال با این افراد زندگی کرده‌ام. به نظرم جزو باشرف‌ترین افراد بودند و اگر انتقالی به تیم دیگر داشتند، به صورت فنی و فوتبالی بوده است. البته در آن بازی که آلومینیوم اراک برد و حامد پاکدل گلزنی کرد، شاید از سوی بازیکنان ما اشتباه فنی رخ داده باشد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره