logo

دست خالی پرسپولیس از عناوین فردی لیگ برتر

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دست خالی پرسپولیس از عناوین فردی لیگ برتر

ایرنا/تیم فوتبال پرسپولیس تهران با وجود کسب عنوان قهرمانی، سهمی در عناوین انفرادی لیگ بیست‌وسوم نداشت.
 با پایان رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم فوتبال ایران تیم پرسپولیس تهران با کسب ۶۸ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و استقلال نیز با ۶۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. تیم سپاهان اصفهان نیز با کسب ۵۷ امتیاز به عنوان سوم رسید. پرشورهای تبریزی نیز در این لیگ ۵۴ امتیاز کسب کردند و در جایگاه چهارم قرار گرفتند.
در پایین جدول نیز تیم‌های صنعت نفت آبادان و پیکان به لیگ آزادگان سقوط کردند تا لیگ ایران از وجود برزیل آبادان و خودروسازان محروم شود.
تیم پرسپولیس در این دوره از رقابت‌ها با وجود ارتقای رکورد امتیازی خود برای قهرمانی، سهمی در عناوین انفرادی لیگ نداشت. این تیم توانست ۶۸ امتیاز کسب کند و به رکورد استقلالِ فرهاد مجیدی برسد. تیم پرسپولیس همچنین با تفاضل گل مثبت ۲۷ برترین تفاضل گل را در بین ۱۶ تیم لیگ را به دست آورد.
اما در بخش جوایز انفرادی پرسپولیسی‌ها جایی در بین نفرات برتر نداشتند. عنوان برترین گلزن لیگ با ۱۶ گل به شهریار مغانلو از سپاهان رسید. این بازیکن سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارد و گفته می‌شود یکی از گزینه‌های فصل بعد سرخپوشان است. عیسی آل‌کثیر با ۹ گل زده برترین گلزن این فصل پرسپولیس بود. البته ۲ گل عیسی با پیراهن سپاهان به ثمر رسید.
همچنین دانیال اسماعیلی‌فر با هفت گل زده برترین گل‌ساز پرسپولیس شد. او در جایگاه سوم برترین پاسورهای ایران قرار گرفت. ریکاردو آلوز از تراکتور و ابوالفضل جلالی از استقلال در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس با کسب ۱۳ کلین‌شیت پشت سر سیدحسین حسینی و حسین پورحمیدی (به ترتیب گلر استقلال و تراکتور) قرار گرفت. دروازه‌بانان استقلال و تراکتور ۱۸ کلین‌شیت در این مسابقات ثبت کردند.
البته کسب عنوان قهرمانی فارغ از تمام عناوین فردی نشان از آن دارد که شاگردان اوسمار ویرا به ستاره‌ها متکی نبودند بلکه یک تیم برای کسب عنوان قهرمانی را تشکیل دادند که با عبور از استقلال جواد نکونام موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره