logo

موسیالا و کروس رکوردداران اروپا شدند!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
موسیالا و کروس رکوردداران اروپا شدند!

ورزش 3/آلمان با یک نمایش درخشان در برابر اسکاتلند، مسابقات خود را در یورو 2024 آغاز کرد. جمال موسیالا و تونی کروس در این بازی رکوردهای جدیدی را در تاریخ مسابقات قهرمانی اروپا به ثبت رساندند.
جمال موسیالا که در ماه فوریه 21 ساله شد، در حال حاضر سومین تورنمنت بزرگ خود را به عنوان ملی‌پوش آلمان تجربه می‌کند. او در یورو 2021 در 18 سالگی دو بار کوتاه بازی کرد و یک و نیم سال بعد در جام جهانی به طور ثابت در ترکیب تیم ملی قرار داشت. اینکه او در آن زمان در بازی اول مقابل ژاپن (1:2) چندین موقعیت گل را از دست داده بود، موضوعی بود که حتی در جمعه شب دوباره مطرح شد - اما او بالاخره می‌تواند آن را پشت سر بگذارد.

یولیان ناگلزمان، سرمربی آلمان، پس از پیروزی 5-1 مقابل اسکاتلند در اولین بازی خانگی یورو، گفت: "این موضوع او را آزار می‌داد" و به همین دلیل است که او از این بابت بسیار خوشحال است. زیرا موسیالا جدا از اولین گل خود در یک تورنمنت بزرگ، یک بازی فوق‌العاده نیز به نمایش گذاشت و هم برای یوفا و هم برای کیکر (نمره 1.5) بهترین بازیکن زمین بود. او بیشترین دریبلینگ موفق (پنج از هشت) را در بین تمام بازیکنان انجام داد، اما به خصوص آمار پاس‌های او قابل توجه بود.
قبل از اینکه موسیالا در دقیقه 76 جای خود را به توماس مولر بدهد، هر 32 پاس خود را به هم تیمی‌هایش رساند. به گفته اپتا، او جوان‌ترین بازیکنی است که با بیش از 25 پاس در یک بازی یورو (از زمان ثبت اطلاعات در سال 1980) به دقت پاس 100 درصد می‌رسد. برای مقایسه: فلوریان ویرتز، هم‌تیمی او که عملکردی بسیار قوی داشت، 63 دقیقه بازی خود را با نرخ 93.5 درصد (29 پاس از 31 پاس موفق) به پایان رساند.

101 پاس از 102 پاس کروس به مقصد می‌رسد
یکی از این بازیکنان باتجربه‌تر مانند موسیالا رکورد پاس جدیدی را به ثبت رساند: از بین 102 پاس تونی کروس، فقط یک پاس ناموفق بود. نرخ پاس 99 درصدی او بالاترین نرخ یک بازیکن با بیش از 100 پاس انجام شده در یک بازی یورو (از سال 1980) است. کروس در دقیقه 80 تعویض شد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره