logo

سرمربی بسکتبال با ویلچر: نحوه سهمیه بندی پارالمپیک عادلانه نیست

منبع
فارس
بروزرسانی
سرمربی بسکتبال با ویلچر: نحوه سهمیه بندی پارالمپیک عادلانه نیست

فارس/مسابقات بسکتبال باشگاه های غرب آسیا درحالی در اردن برگزار شد که محمدرضا دستیار سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران به دعوت فدراسیون جهانی به عنوان کارشناس فنی در این مسابقات حضور داشت.
دستیار در این باره گفت: به دعوت از کمیته مسابقات غرب آسیا برای یک جلسه مشاوره ای آسیا و اقیانوسیه رفتیم. مسابقات خوبی بود و از سطح بالایی هم برخوردار بود. تیم های اردن، عراق، کویت و امارات از بازیکنان خارجی استاده می کردند و بازیکنان خوبی از آفریقا آورده بودند.

عراقی ها هم از بازیکنان ایرانی استفاده می کردند. قرار بود یک تیم هم از ایران در این مسابقات شرکت کند که لحظه آخر انصراف داد. اگر در این مسابقات شرکت می کردند هم برای بسکتبال ما خوب بود و هم باعث میشد که کسب تجربه کنند و با کشورهای دیگر به رقابت بپردازند. شاید ۳,۴ نفر از بازیکنان تیم ملی بودند که سابقه بازی های بین المللی داشتند و این می توانست برای بقیه بازیکنان تجربه خوبی باشد.وی ادامه داد: دلیل انصراف تیم کشورمان منابع مالی بود. ما باید با دوپرواز به کشور مقصد می‌رفتیم که هزینه را بالا می‌برد. هدف فدراسیون این است که بتوانیم مسابقات باشگاه های آسیا را راه اندازی کنیم.

همانطور که در اروپا این مسابقات در سه لول برگزار می‌شود. اگر الان میبینیم ۵ تیم از اروپا در پارالمپیک حضور دارد و فقط یک تیم از آسیا دلیلش این است که بازیکنان آنها بیشتر مسابقه می دهند.سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر افزود: در بازی های پاراآسیایی جوانان تاشکند مسابقات بسکتبال برگزار نخواهد شد و صحبت ما این بود که بتوانیم در یک کشور ثانی و به صورت همزمان مسابقات بسکتبال برگزار شود.

قرارشد پس از نظر مثبت رئیس پارالمپیک آسیا به کشورها اعلام شود. ماه دسامبر در تایلند مسابقات آسیا و اقیانوسیه جوانان برگزار می‌شود و ما باید سریع‌تر کار را آغاز کنیم چون الان هم دیر است.
دستیار گفت: منطقه آسیای مرکزی در بسکتبال زیاد فعال نیست و صحبت‌ها براین مبنا بود که با توجه به سوابق ایران، کشورمان به دیگر کشورهای آسیای مرکزی بازیکن، کلاسبند و مربی برای آموزش بدهد که احتمالا اولین پایگاه یرای آغاز این فرآیند در ازبکستان خواهد بود. ما تنها تیم قدرتمند در غرب و مرکز آسیا هستیم.این کارشناس خاطرنشان کرد: گله‌مندی کشور ما این بود که نحوه سهمیه بندی پارالمپیک عادلانه نیست که ۵ تیم از اروپا باشند و یک تیم از آسیا و اقیانوسیه و افریقا نماینده نداشته باشد و قرار شد این مشکل با ipc مطرح شود تا روند عادلانه تر شود.

باتوجه به اینکه تیم ها از ۱۲ به ۸ رسید قرار شد در لس انجلس به ۱۰ تیم برسد.وی افزود: رقبای ما برای حضور در پاریس خیلی کار کرده بودند. اگر ما می توانستیم ۴,۵ روز را در ترکیه اردو بزنیم و آن مشکلات پیش نمی آمد اتفاقات بهتری رقم می خورد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره