logo
  1. برگزیده
ورزشی

نگاهی به نمایندگان ایران در فصل آینده رقابت های آسیایی

منبع
مهر
بروزرسانی
نگاهی به نمایندگان ایران در فصل آینده رقابت های آسیایی

مهر/ایران در رقابت های باشگاهی فصل آینده، ۴ نماینده خواهد داشت و سپاهان برای رسیدن به لیگ نخبگان آسیا دو دیدار سخت را در پیش دارد.
رقابت‌های باشگاهی فوتبال در آسیا در فصل جدید در ۳ قالب لیگ نخبگان، لیگ قهرمان آسیا ۲ و چلنج لیپ برگزار می‌شود که ایران در لیگ نخبگان آسیا دارای ۲ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف است و در لیگ قهرمانان آسیا ۲ هم یک سهمیه مستقیم برای فصل آینده دارد.
تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران به دلیل قهرمانی و نایب قهرمانی در فصل بیست و سوم به طور مستقیم جواز حضور در لیگ نخبگان آسیا را کسب کردند. قهرمان جام حذفی نیز به عنوان سهمیه ایران در رقابت‌های پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا می‌تواند حضور یابد. روز گذشته مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار شد که در پایان دو تیم سپاهان و مس رفسنجان با برتری برابر گل گهر و آلومینیوم توانستند به دیدار پایانی راه یابند.
از آنجا که تیم مس نتوانست مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC را به دست آورد به این ترتیب با قهرمانی در جام حذفی هم نمی‌تواند در رقابت‌های آسیایی فصل جدید حضور داشته باشد و پیش از برگزاری دیدار فینال، حضور تیم سپاهان در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا قطعی شده است و این بدان معناست که تیم تراکتور که پس از سپاهان با ۵۴ امتیاز در رده چهارم جدول قرار داشت می‌تواند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲ شرکت کند.
به این ترتیب ایران برای فصل آینده ۴ نماینده در رقابت‌های آسیایی خواهد داشت که تیم‌های پرسپولیس و استقلال تهران در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا حضور می‌یابند و تیم سپاهان نیز در پلی‌آف لیگ نخبگان، ابتدا رو در روی تیم شباب الاهلی امارات قرار خواهد گرفت و در صورت پیروزی برابر این تیم به دیدار برابر الغرافه قطر می‌رود و در صورتی که بتواند این تیم را هم شکست دهد راهی مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا خواهد شد.
سپاهان نیز به مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا صعود کرد و حریف شباب الاهلی شد. سپاهان در صورت برد به مصاف الغرافه می‌رود و در صورت برد برابر حریف قطری، راهی لیگ نخبگان آسیا می‌شود. تیم تراکتور هم به عنوان آخرین نماینده ایران به مصاف حریفان خود در لیگ قهرمانان آسیا ۲ می‌رود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره