logo

شاید تراکتور از آسیا حذف شود!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
شاید تراکتور از آسیا حذف شود!

ورزش 3/در صورت تغییر مالکیت تراکتور، پرونده مجوز حرفه‌ای این تیم دوباره دچار ابهام می‌شود.
با صعود مس رفسنجان و سپاهان اصفهان به فینال مسابقات جام حذفی، سهمیه آسیایی تراکتور روز گذشته قطعی شد و این تیم جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را که تورنمنت درجه دوم محسوب می‌شود، به دست آورد.
با این حال برخی تصور می‌کنند در صورت واگذاری تراکتور، مجوز حرفه‌ای این باشگاه باطل می‌شود. این تئوری از آنجا مطرح شده که مجوز حرفه‌ای بابت مدارک ساختار کنونی تراکتور اعطا شده و طبیعتا در صورت تغییر مالکیت، سایر باشگاه‌ها می‌توانند به این موضوع معترض شوند چرا که ممکن است ساختار جدید، نتواند مجوز حرفه‌ای بگیرد.
باتوجه به اینکه ذوب‌آهن و ملوان موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشده‌اند، در این صورت، آلومینیوم اراک به عنوان تیم‌ هفتم جدول جایگزین تراکتور می‌شود. البته هنوز این موضوع به صورت قطعی ثابت نشده است.

مجوز حرفه‌ای تراکتور براساس ساختار حقوقی، پرسنلی و امکانات مالکیت فعلی باشگاه و ساختار کنونی باشگاه صادر شده و احتمالا در صورت تغییر مالکیت این باشگاه، اسناد جدید باید در سامانه صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری شود که زمان قانونی آن سپری شده است.
البته در این خصوص باید دید که نظرات کارشناسان به چه شکلی است اما به هر حال در صورت تغییر مالکیت، باشگاه آلومینیوم می‌تواند اعتراض خود را به حضور تراکتور انجام دهد.
همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز دیدگاه مشخصی برای چنین وضعیتی ارائه نکرده اما از سوی دیگر ممکن است مجوز این فصل را تایید کند و برای فصل آینده مجوز ندهد که در این صورت هم زیان بزرگی برای یک باشگاه خواهد بود.
تراکتور این روزها در تعطیلی به سر می‌برد و امور نقل و انتقالاتی این تیم به حالت تعلیق در آمده است. هواداران این تیم از محمدرضا زنوزی و مسئولان استانی درخواست دارند تا هرچه سریع‌تر تکلیف واگذاری این باشگاه و مالکیت جدید یا ادامه کار با مالک قبلی را روشن کنند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره