logo

لحظه به لحظه با یورو؛ چشم‌ها خیره به گولر و رونالدو!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لحظه به لحظه با یورو؛ چشم‌ها خیره به گولر و رونالدو!

ورزش 3/تقابل دو تیم پرتغال و ترکیه یکی از جذابیت‌های نهمین روز از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا خواهد بود.
دور دوم از مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ هم به سرعت در حال طی شدن است و امروز قرار است آخرین مسابقات از این دور برگزار شود و دور سوم و نهایی این مرحله از فردا با دیدارهای گروه A برگزار خواهد شد. 
بدون شک جذاب‌ترین بازی امروز رویارویی تیم ملی پرتغال و تیم ملی ترکیه است. هر دو تیم در اولین دیدار به پیروزی رسیده‌اند و عملکرد خوب ترکیه با درخشش آردا گولر در ترکیب این تیم باعث شده است که بسیاری بی‌صبرانه منتظر دیدن این بازی و نمایش او برابر رونالدو باشند.
پوشش زنده خبری:
دیشب اتفاق جالبی افتاد و پاتریس اورا درحالی مشغول آنالیز بازی ‏فرانسه و هلند بود که تمام مدت در پخش زنده ماسک کیلیان امباپه ‏رو به صورت داشت. ‏

منچستریونایتد بعد از پاس گل کریس رونالدو پستی در اینستاگرام ‏منتشر کرد و نوشت:"نام برونو فرناندس به عنوان گلزن در این بازی ‏ثبت شد". اما کاملا مشخصه که هدف از این عکس برونو نیست، ‏بلکه کریستیانو رونالدو است. یونایتدها بعد از دلخوری شدیدی که ‏بین اونها و رونالدو پیش اومد ظاهرا حالا به دنبال آشتی و فراموش ‏کردن روزهای بد هستند. ‏

جیمی جامپ کوچولویی که در نیمه دوم وارد زمین شد و به سمت اسطوره‌اش کریستیانو رونالدو رفت و اینطور با استقبال و آغوش باز سی آر سون مواجه شد.

ترکیه در نیمه دوم با ورود این چهره به زمین می‌تونه نتیجه رو ‏برگردونه؟ مونتلا شاید اگه آردا گولر رو نیمکت‌نشین نکرده بود در این ‏نیمه نتیجه متفاوتی رقم می‌خورد. ‏

کریس رونالدو و همچنان پرش‌های بلندش. بلندتر از همه مدافعان ‏حریف. ‏


اسطوره دنیای فوتبال پیش از شروع دیدار تیم ملی پرتغال مقابل ‏ترکیه وقتی که دو تیم صف کشیده بودن تا سرودهای ملی پخش ‏بشه متوجه شد که یکی از بچه‌هایی که به همراه تیم ملی پرتغال ‏وارد زمین شدن در حال گریه کردنه، بغلش کرد و باهاش خوش و ‏بش کرد تا آروم بشه. ‏


علاوه بر نیمکت‌ نشین شدن آردا گولر، کنان ییلدیز، بازیکن یوونتوس، که در بازی قبلی در ترکیب حضور داشت هم در ‏این بازی نیمکت‌نشین شده و به نظر می‌رسه مونتلا برای تقابل با تیم بزرگی مثل پرتغال ترکیبی تدافعی‌تر ‏را به میدان فرستاده. ‏

ترکیب پرتغال:
کاستا، کانسلو، دیاز، په‌په، مندس، ویتینیا، پالینیا، ‏فرناندس، برناردو سیلوا، لیائو، رونالدو

ترکیب ترکیه:
بایندیر، چلیک، آک‌آیدین، بارداکچی، کادی‌اوغلو، ‏چالهان‌اوغلو، آیهان، آک‌‌گون، کوک‌جو، آکتورک‌اوغلو، ییلماز

گئورگی گولسیانی در دقیقه 82 بازی گرجستان مقابل چک به عنوان ‏یار تعویضی وارد زمین شد تا بازی در یورو رو تجربه کنه. گئورگی به ‏جای سولومون کورک‌ولیا، مدافع الاخدود عربستان رو گرفت. گئورگی ‏به محض ورود به میدان کارت زرد هم گرفت تا یورو رو با کارت زرد ‏استارت بزنه. ‏

پاتریک شیک در یورو 2020 پدیده تورنمنت بود و در کنار کریستیانو رونالدو به کفش طلا رسید. شیک امروز گلزنی رو استارت زد ولی چند دقیقه بعد مصدوم شد. باید دید شیک در بازی آخر چک برمی‌گرده یا اصلا چک صعود می‌کنه و در این تورنمنت باز هم شاهد گلزنی این مهاجم لورکوزن خواهیم بود یا نه؟

در نیمه اول بازی با چک، گرجی‌ها برتری 1 - 0 مقابل حریف را مدیون سیستم VAR هستن. وی‌ای‌آر اول گل دقیقه 22 آدام هلوژک رو خطا تشخیص داد و رد کرد و بعد در آخرین دقیقه نیمه اول درحالیکه داور ندیده بود خطای هند مدافع چک رو تشخیص داد و پنالتی گرفت تا گرجستان به گل برسه. 

مطبوعات ترکیه به شکل عجیبی به داور آلمانی بازی امشب، فلیکس زوایر، حمله کردن و می‌گن این داور فاسد رشوه‌بگیر چرا باید بازی ما را قضاوت کنه؟ اشاره اونها به یک گزارش در روزنامه آلمانی دی‌زایته که مدعی بود زوایر در فدراسیون آلمان پرونده‌ای سری داره و به رشوه گرفتن برای تغییر دادن نتایج بازی‌ها متهم شده. ایشون البته تا حالا 229 بار در بوندس‌لیگا و 30 بار در چمپیونزلیگ سوت زده.

فاتح تریم، سرمربی مشهور ترکیه که در این کشور به امپراتور معروفه، امروز جنگ روانی با کریستیانو رونالدو رو شروع کرد و گفت کریس هر قدر بزرگ باشه تا امروز حتی یک بار هم نتونسته به ترکیه گل بزنه. این جنگ روانی ممکنه مثل شمشیر دولبه عمل کنه آقای تریم و شاید رونالدو انگیزه بیشتری پیدا کنه که امشب به شما گل بزنه. 

ترکیب اصلی جمهوری چک:
استانک، سرنی، لادیسلاو کریچی، توماس هولز، رابین هراناک، ولادیمیر کوفال، توماس سوچک، دیوید ژوراسک، لوکاس پروود، آدام هلوزک، پاتریک شیک

ترکیب اصلی گرجستان:
گیورگی مامرداشویلی، گورام کاشیا، لاشا دوالی، کورکولیا، کاکابادزه، مکوابیشویلی، گئورگی کوچوراشویلی، تسیتاشویلی، ژرژ میکاوتادزه، خویچا کوراتسخلیا،  داویتاشویلی


بهترین گل دور اول گروهی یورو 2024 به ترکیه رسید: گل اول به گرجستان توسط مرت مولدور

_وضعیت خوب بینی امباپه چند روز بعد از شکستگی برابر اتریش که تعجب بسیاری را به همراه داشت.

_تیتر روزنامه اسپورت ورلد هلند: چه می‌شد اگر....
اشاره به گل مردود ژاوی سیمونز که بسیار مشکوک بود و خیلی ها معتقدند باید مورد قبول قرار می گرفت.

_تیتر اکیپ برای تساوی دیشب فرانسه-هلند: بدون گل رسید
اشاره به اولین تساوی بدون گل در یورو بعد از 50 بازی
 
_امروز پرتغال در دومین بازی خود در یورو به مصاف ترکیه می‌رود و باید منتظر یک جو وحشتناک در ورزشگاه باشد که از سوی هواداران ترکیه ایجاد خواهد شد.
اوژوگو به همین قضیه اشاره کرده است و تیتر زده: به خاطر یک اقلیت عظیم (برنده شوید)

_اظهارات وینچنزو مونتلا درباره شرایط آمادگی گولر پیش از بازی برابر پرتغال باعث نگرانی هواداران این تیم شده، اما انتظار دارند که این ستاره ترک بتواند تیم ملی کشورش را برابر پرتغال همراهی کند و احتمال می‌دهند که این اظهارات به نوعی تاکتیک و بازی روانی پیش از این دیدار است.
 
_یکی از صحنه‌های جالب بازی شب گذشته فرانسه برابر هلند مربوط به واکنش امباپه به شوت نزدن آدرین رابیو بود. این بازیکن از تصمیم هم‌تیمی‌اش به شدت عصبانی شد و از روی نیمکت برخاست و کلماتی را هم خطاب به او فریاد زد تا به این شکل اعتراضش را نشان دهد.

_نیمکت‌نشینی ادواردو کاماوینگا در بازی برابر هلند انتقادهایی را از دیدیه دشان به همراه داشته است. هواداران تیم ملی فرانسه معتقد هستند که او توانایی ایجاد تغییر در نتیجه بازی را داشته است.

_روزنامه مارکا هم تیتر اولش را به رویارویی گولر و رونالدو اخصاص داد و نوشت: «گولر، رونالدو را به چالش می‌کشد.»

_انگولو کانته که ستاره این روزهای تیم ملی فرانسه است، پس از بازی برابر هلند گفت که بازگشت به تیم ملی کشورش برایش بسیار خاص و مهم بوده و آماده است تا با تمام وجود به آنها کمک کند.

_بحث درباره گل تیم ملی هلند برابر تیم ملی فرانسه که از سوی کمک داور ویدیویی مردود اعلام شد همچنان ادامه دارد و بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این تصمیم تیم داوری ابراز تردید کرده‌اند و معتقد هستند که حق شاگردان رونالد کومان به نوعی از بین رفته است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره