logo

مددی: به سرعت منتظر اجرای عدالت در فوتبال هستیم

منبع
فارس
بروزرسانی
مددی: به سرعت منتظر اجرای عدالت در فوتبال هستیم

فارس/مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: پس از برگزاری فینال جام حذفی و فارغ شدن ارکان فدراسیون فوتبال از رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی، اکنون زمان اجرای عدالت در فوتبال فرا رسیده است.
احمد مددی  درمورد پرونده فساد در فوتبال، اظهار داشت: پس از برگزاری فینال جام حذفی و فارغ شدن ارکان فدراسیون فوتبال از رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی، اکنون زمان رسیدگی جدی به پرونده‌ای است که تحت عنوان فساد مالی در باشگاه مس رفسنجان در رسانه‌ها از آن یاد شده و به نظر می‌رسد زمان اجرای عدالت در فوتبال فرا رسیده است.وی تاکید کرد: مستندات جدی در مورد کشف تخلف و سوءجریان عظیم مالی در باشگاه مس رفسنجان وجود دارد. احضار، بازداشت و دستگیری‌های متعددی در این پرونده شکل گرفته و با توجه به شواهد و قرائن متقنی که وجود دارد، انتظار داریم فدراسیون، عدالت را در فوتبال به قید فوریت اجرا کند. بر این اساس، قطعا دلایل و قرائن محکمی برای این بازداشت‌ها وجود داشته که مقام قضایی را مجاب به صدور چنین قراری کرده است.مدیرعامل باشگاه پیکان در ادامه، با اشاره به اینکه باید تلاش شود بساط فساد از فوتبال ریشه‌کن شود، تصریح کرد: حتی اگر 5 درصد از موضوعاتی که در رسانه‌های معتبر کشور و همچنین در بین اظهارات عضو محترم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که خود از حقوقدانان برجسته و وکیل پایه یک دادگستری است، در مورد موضوع تخلف و سوءجریان مالی در باشگاه مس رفسنجان دیده و شنیده شد، صحت داشته باشد، قطعا فوتبالِ پاک زیر سوال رفته است و ضرورت دارد وفق کدهای اخلاقی فیفا و مقررات انضباطی فدراسیون، برخورد قاطع و قانونی در این خصوص صورت پذیرد.
مددی ادامه داد: با شناخت کامل و دقیقی که از ریاست محترم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و فسادستیزی ایشان داریم، این اطمینان وجود دارد که موضوع رسیدگی و احقاق حق خواهد شد؛ اما انتظار به حق ما، تسریع در اجرای عدالت است.

وی صرف هزینه‌های هنگفت برای دعانویسی و رشوه را از مصادیق فساد برشمرد و تاکید کرد: با این تخلفات و پدیده‌های زشت، پایه‌های فوتبال متزلزل خواهد شد و لازم است برخورد جدی و عبرت‌آمیز در اسرع وقت با عوامل آن صورت پذیرد. مدیرعامل باشگاه پیکان همچنین گفت: این اولین بار نیست که در دنیای فوتبال، اتفاقات اینچنینی رخ می‌دهد. در گذشته هم شاهد این موارد بوده‌ایم و آرای فیفا و فدراسیون کشورها بدون اغماض اعلام شده است. به طور مثال، برای باشگاه معتبری چون یوونتوس که قهرمان سری A ایتالیا شده بود، به اتهام فساد، رای محکمی صادر شد و این تیم به سری B فوتبال ایتالیا تبعید شد.
مددی افزود: باشگاه پیکان اعتراض خود را طی دو هفته گذشته خطاب به سازمان لیگ اعلام کرده و نامه‌نگاری‌های لازم صورت گرفته است. ما هم این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم تا عدالت اجرا شود. دغدغه ما، حفاظت از فوتبال پاک است و اعتقاد داریم همه افرادی که دل‌شان برای فوتبال می‌تپد، باید برای مبارزه جدی با فساد به میدان بیایند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره