logo

سرمربی اسلوونی: فکر نمی‌کردم صعود کنیم

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
سرمربی اسلوونی: فکر نمی‌کردم صعود کنیم

ورزش 3/امشب در دور سوم مرحله گروهی مسابقات یورو 2024، تیم اسلوونی به مصاف تیم انگلیس رفت. در نهایت این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و بدین ترتیب، اسلوونی با سه مساوی و سه امتیاز موفق شد به مرحله بعدی مسابقات صعود کند.

ماتیاژ کِک، سرمربی اسلوونی، اولین نفری بود که وارد کنفرانس مطبوعاتی شد: "انتظار نداشتم که صعود کنیم. ما با بازی خود ثابت کردیم که سزاوار صعود هستیم. امروز مقابل یکی از مدعیان قهرمانی تورنمنت بازی کردیم. از تمام هواداران تشکر می کنم و شاید کمی هم شانس با ما یار بود، اما هواداران پشت ما بودند."

کِک ادامه داد: "در طول کل روز احساس مثبتی داشتم و امشب قدرت ذهنی بالایی از خود نشان دادیم. آنها را آنالیز کرده بودیم اما وقتی منفعل شدیم با مشکلاتی مواجه شدیم. انگلیس در دقیقه 90 فرصت عالی داشت اما جان [اوبلاک، دروازه‌بان اسلوونی] کار زیادی نداشت. ما مقابل یک تیم بسیار قدرتمند بازی کردیم. ما توانایی‌های واقعی خود را نشان دادیم. باید درک کنید که بازیکنان انگلیسی هر سه یا چهار روز یکبار بازی می کنند، اما بسیاری از بازیکنان ما در چنین بازه زمانی کوتاهی در چنین بازی‌های مهمی شرکت نمی‌کنند. من به این تیم بسیار افتخار می کنم."

سخنان بیشتر از کِک: "ما باید آگاه باشیم که نمی توانیم هر دو سال بازیکنان بزرگ جدیدی داشته باشیم. تعداد بازیکنانی که در اختیار داریم خیلی کم است، اما بسیاری از کسانی که بالاتر از من هستند [در فدراسیون فوتبال اسلوونی] برای آماده کردن من [برای موفقیت] سزاوار ستایش هستند. مطمئن هستم که برای کشوری به این کوچکی، همه از ما خوشحال خواهند شد."

کِک در مورد هواداران اسلوونی: "آن انرژی که همه بازیکنان در اولین بازی با پونزده هزار هوادار گرفتند را دیدید و امروز هم همینطور. من به تیمم بسیار افتخار می کنم و فکر می کنم این آغاز یک دوره جدید و زیبا برای فوتبال اسلوونی است."

کِک در مورد عزم اسلوونی: "در نیمه دوم سختی کشیدیم. آنها مسلط بودند، بازی خود را سرعت بخشیدند و ما مجبور شدیم بسیار چابک باشیم. اما اگر مقابل انگلیس سختی نکشیم، پس مشکل داریم. به انگلیس برای کسب مقام اول تبریک می گویم، اما ما هم لایق تبریک هستیم. در نیمه دوم کمی آمادگی فیزیکی بیشتری برای انجام ضدپرسینگ کم داشتم و آنها در انتها فرصت داشتند و ما خوش شانس بودیم، اما آن شانس‌هایی که مقابل صربستان نداشتیم، امروز داشتیم."

کِک در مورد برنامه بعدی: "حالا خوشحال باشیم، اما از فردا به تمرین و آماده شدن برای بازی بعدی برمی‌گردیم. گروه سختی در اینجا داشتیم اما یک تیم باکیفیت هستیم."


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید