logo
  1. برگزیده
ورزشی

آلمان، اسپانیا، فرانسه و پرتغال در پلی آف مرگ!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
آلمان، اسپانیا، فرانسه و پرتغال در پلی آف مرگ!

ورزش 3/کمتر کسی انتظار داشت که در حضور تیم های فرانسه و هلند، این تیم ملی اتریش باشد که با شگفتی سازی، به عنوان تیم نخست گروه چهارم رقابت های یورو 2024 راهی مرحله بعد شود. پیروزی شگفت انگیز این تیم برابر لاله های نارنجی در دور پایانی مرحله گروهی، معادلات را به هم زد.

فرانسه که تصور می شد کار راحتی برابر لهستان داشته باشد، با تساوی یک بر یک متوقف شد تا با توجه به پیروزی اتریش مقابل هلند، خروس ها در سمت سخت و دشوار نمودار یورو 2024 قرار بگیرند. موضوعی که انتظار نمی رفت و حالا یک طرف جدول نسبت به سمت دیگر کاملا سنگینی می کند.

از ابتدا نیز قابل حدس بود که تیم های آلمان، اسپانیا و پرتغال با صدرنشینی در گروه های خود، در یک سمت جدول قرار بگیرند. اما گمان می رفت که تیم هایی مانند فرانسه و بلژیک در کنار انگلیس و ایتالیا در سمت دیگر جدول حضور داشته باشند ولی اکنون دیگر این اتفاق منتفی است.

فرانسوی ها به دلیل ایستادن در رتبه دوم به اسپانیا، آلمان و پرتغال ملحق شدند و اگر بلژیک نیز امشب در گروهش دوم شود، آنها نیز به این سمت جدول اضافه می شوند تا این بخش از نمودار، سنگین تر از قبل شود. در حال حاضر تقابل آلمان با دانمارک قطعی شده و برنده این بازی نیز به مصاف پیروز دیدار اسپانیا و حریفی که امشب مشخص خواهد شد، می رود.

پرتغال نیز باید به مصاف یکی از تیم های مجارستان یا اسلوونی برود و در صورت پیروزی، با برنده جدال فرانسه و تیم دوم گروه E که متشکل از رومانی، بلژیک، اسلواکی و اوکراین است، می رود. در حال حاضر این چهار تیم همگی شانس صعود دارند. سپس در دور یک چهارم نهایی، برندگان این دو مسابقه با هم روبرو می شوند.

برای علاقه مندان به فوتبال، دیدار آلمان با اسپانیا و همچنین پرتغال با فرانسه در دور یک چهارم نهایی یورو 2024 می تواند بسیار جذاب باشد. طبیعی است که اگر این چهار تیم به مرحله یک چهارم صعود کنند، آنگاه برنده های این دو مسابقه در بازی نیمه نهایی با هم مصاف خواهند داد.

در سمت دیگر جدول، بازی سوئیس و ایتالیا قطعی شده است. برنده این بازی با پیروز جدال انگلیس و تیم سوم گروه D یا E می رود که ممکن است این تیم، هلند باشد! اتریش نیز با تیم دوم گروه F (شاید ترکیه) بازی می کند که برنده این جدال با صدرنشین گروه E (که در بالا گفته شد هر چهار تیم شانس صعود دارند) و یکی از تیم های هلند یا اسلوونی بازی می کند.

واضح است که تیم های سمت دیگر جدول که ذکر شد، از قدرت بیشتری (حداقل روی کاغذ) برخوردار هستند و تمامی توجهات و نگاه ها به آن سمت نمودار است. با توجه به وضعیت نه چندان مساعد ایتالیا، شاید بتوان گفت که انگلیس (براساس احتمالات و روی کاغذ) شانس زیادی برای صعود به فینال برخوردار است ولی در سمت دیگر و با توجه به حضور چهار مدعی بزرگ، چیزی مشخص نیست.
تیم های صعودکننده به یک هشتم نهایی:

آلمان، سوئیس، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، انگلستان، دانمارک، اسلوونی، اتریش و فرانسه

* حذف شده‌ها: 

کرواسی، لهستان، صربستان، آلبانی و اسکاتلند

باید دید که شش جای خالی را کدام تیمها پر می‌کنند؟


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر