logo
  1. برگزیده
ورزشی

اتفاق تاریخی یورو در گروه C و رکورد منفی صرب‌ها

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اتفاق تاریخی یورو در گروه C و رکورد منفی صرب‌ها

تسنیم/شرایط منحصر به فردی در گروه C در یورو ایجاد شده که تنها یک بار در تاریخ اتفاق افتاده است.
شب گذشته در مسابقات یورو 2024 تیم‌های ملی صربستان، اسلوونی، دانمارک و انگلیس آخرین بازی‌های خود را در گروه C انجام دادند. هر دو بازی (اسلوونی - انگلیس و دانمارک - صربستان) با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیدند.
بدین ترتیب زمانی که تیم‌های ملی دانمارک و اسلوونی بدون کسب حتی یک برد در این گروه وارد مرحله پلی‌آف شدند، شرایط منحصر به فردی به وجود آمد. علاوه بر این، هر سه بازی هر دو تیم با تساوی به پایان رسید.
پیش از این تنها یک مورد از این دست در تاریخ یورو وجود داشت. در یورو 2016 فرانسه، تیم ملی پرتغال نیز سه بازی مرحله گروهی را با تساوی به پایان رساند. پرتغال در آن جام به قهرمانی دست یافت.
پس از سه دیدار از مرحله گروهی یورو 2024، انگلیس با کسب 5 امتیاز در جایگاه نخست گروه C قرار گرفت. دانمارک و اسلوونی با سه امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. صربستان با دو امتیاز قعرنشین شد.
همچنین برای صرب‌ها در یورو 2024 یک رکورد منفی به ثبت رسید. تیم ملی صربستان در بازی با دانمارک تنها 6 شوت به سمت دروازه حریف زد که این یک رکورد منفی برای این تیم در تورنمنت‌های بزرگ از زمان فروپاشی یوگسلاوی سابق است. صرب‌ها در 8 بازی اخیر خود در جام جهانی و یورو حتی یک پیروزی هم نداشته‌اند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره