نماد آخرین خبر

سربازان سپاهان و ذوب‌آهن، آماده خدمت به رقبا

منبع
فارس
بروزرسانی
سربازان سپاهان و ذوب‌آهن، آماده خدمت به رقبا

فارس/با شروع فصل نقل و انتقالات بحث حضور بازیکنان سرباز در تیم‌های نظامی دوباره داغ شده است.
فوتبالیست‌ها نیز مانند تمام اقشار جامعه در صورت واجد شرایط بودن باید به خدمت مقدس سربازی بروند اما فعالیت تیم‌های نظامی در سطح اول فوتبال کشور این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا این دوران را به دور از آسیب به شرایط حرفه‌ای فوتبال خود پشت سر بگذارند. در گذشته‌ای نه چندان دور مجوز فعالیت باشگاه تراکتور به عنوان یک باشگاه نظامی و پرطرفدار، آپشن محبوبی برای سرباز-فوتبالیست‌ها محسوب می‌شد تا هم دوران سربازی را سپری کنند و هم در یک تیم مدعی به دنبال پیشرفت فوتبالی خود باشند. البته این مجوز همواره با اعتراض تیم‌های رقیب و مدعی همراه می‌شد که چرا تراکتور باید بدون صرف هیچ هزینه‌ای بهترین بازیکنان لیگ را جذب کند؛ در حال حاضر در لیگ برتر فوتبال تنها ملوان بندرانزلی به عنوان یک تیم نظامی فعالیت می‌کند، باشگاهی که در نیم‌فصل لیگ بیست و سوم با جذب حبیب فرعباسی و جلال مداحی، ذوب‌آهن را با مشکلات جدی روبه‌رو کرد و حالا به دنبال استخدام امید نورافکن از سپاهان است. با این مقدمه به بررسی مهم‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان سرباز تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در فصول اخیر می‌پردازیم:
امید نورافکن
آچار فرانسه زردپوشان دیار زاینده‌رود که از سال ۹۸ به عضویت سپاهان در آمده است و توانایی بازی در چند پست مختلف را دارد، به دلیل مصدومیت بخش قابل توجهی از فصل گذشته و حضور در جام ملت‌های‌ آسیا را از دست داد، نورافکن در هفته‌های پایانی به ترکیب سپاهان اضافه شد اما حالا با توجه به مشمول بودنش به نظر می‌رسد باید فصل آینده با پیراهن ملوان به میدان برود.
احسان حاج‌صفی
بدون شک یکی از مهم‌ترین و جنجالی‌ترین نقل و انتقالات در میان بازیکنان سرباز مربوط به احسان حاج صفی، ملی‌پوش باتجربه فوتبال کشورمان است؛ وی در پایان لیگ دهم از سپاهان به تراکتور پیوست و در نیم‌فصل لیگ دوازدهم به جمع طلایی‌پوشان بازگشت.

شجاع خلیل‌زاده
شجاع نیز انتقالی جنجالی داشت و در پرونده معروف سرباز-گیت پس از پشت سر گذاشتن چند ماه محرومیت پیراهن تراکتور را بر تن کرد.
مهدی شریفی
پدیده سپاهانی‌ها در لیگ سیزدهم، پس از درخشش با پیراهن طلایی و کسب قهرمانی لیگ برتر، در فصل ۹۵-۹۴ فصل خوبی را سپری نکرد و تصمیم گرفت پس از آن برای‌ سربازی به تراکتور برود؛ شرایط برای او در تراکتور هم خوب پیش نرفت، به سپاهان بازگشت و پس از مدتی کوتاه از جمع زردپوشان جدا شد.
قاسم حدادی فر
کاپیتان اسبق ذوب‌آهن نیز در لیگ یازدهم برای گذراندن خدمت سربازی راهی‌ تبریز شد اما مصدومیت اجازه نداد تا وی اثرگذاری همیشگی‌اش را در لباس تراکتور تکرار کند.
هادی محمدی
مدافع فعلی سپاهانی‌ها، در زمان حضورش در ذوب‌آهن نامش را بر سر زبان‌ها انداخت و جذب تراکتور شد، محمدی توانست نمایش‌های خوبش را در پیراهن تراکتور نیز تکرار کند.
سینا عشوری و حسین ماهینی
عشوری‌ هم یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان گاندو‌های اصفهانی بود که به دلیل ایراد در کارت پایان خدمت خود مجبور شد از جمع سبزپوشان جدا شود و به تراکتور یبوست؛ ماهینی نیز به همراه عشوری در پاییز سال ۹۳ راهی تراکتور شد.
دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان و مهدی مهدی‌پور
سه بازیکن وقت ذوب‌آهن که از مهره‌های قابل اتکای این تیم به حساب می‌آمدند به عنوان سرباز در اختیار تراکتور قرار گرفتند و در شهریور ماه سال ۹۸ پس از پایان دوران خدمت خود به جمع سبزپوشان بازگشتند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره