نماد آخرین خبر

توصیه بلندپروازانه مکرون به کمیته المپیک فرانسه

منبع
فارس
بروزرسانی
توصیه بلندپروازانه مکرون به کمیته المپیک فرانسه

فارس/کمیته المپیک فرانسه در بازی‌های پاریس هدف بلندپروازانه‌ای را دارد.
برنامه المپیک فرانسه این است تا در جدول مدال‌های بازی‌های پاریس 2024 در بین 5 تیم برتر قرار بگیرد و از مزیت کشور میزبان و سرمایه‌گذاری اخیر در توسعه ورزشکاران نخبه استفاده کند. این هدف بلندپروازانه توسط امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه به کمیته المپیک این کشور اعلام شده است.

در سال 1900 زمانی که پاریس برای اولین بار میزبان بازی های المپیک بود، فرانسه در صدر جدول مدال ها قرار گرفت. در سال 1924 زمانی که پاریس دوباره میزبانی کرد، فرانسه سوم شد. از آن زمان به بعد، به غیر از مقام سومی در بازی‌های 1948، فرانسه به به جمع 5 کشور برتر راه پیدا نکرده است.بعد از 100 سال ورزشکاران فرانسوی امیدوار هستند با کسب مدال‌های رنگارنگ از نظر جدول مدال جایگاه خوبی داشته باشند‌.  

آمارهای المپیک گذشته نشان می‌دهد که کشورهای میزبان اغلب شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد مدال های خود هستند. در المپیک 2008 پکن، تعداد مدال های چین در مقایسه با بازی های قبلی بیش از 50 درصد افزایش یافت. در المپیک 2012 لندن، مجموع مدال های بریتانیا نزدیک به 40 درصد افزایش یافت. در بازی‌های المپیک توکیو، تعداد مدال‌های ژاپن بیش از 40 درصد افزایش یافت. حتی برزیل نیز با پیشرفت کمتر، شاهد افزایش بیش از 10 درصدی در مجموع مدال‌ها در المپیک 2016 ریو بود.

یکی از نمایندگان کمیته المپیک فرانسه به شینهوا گفت: هدف ما با هماهنگی وزیر ورزش این است که در بین 5 کشور برتر جدول مدال‌ها قرار بگیریم. در پاریس، ما باید از امتیاز خانگی استفاده کنیم تا بهترین نتایج را برای تیم فرانسه در سال های اخیر به دست آوریم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره