نماد آخرین خبر

پیمان اکبری: ذهن برنده را من نشان دادم نه آن آقا!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پیمان اکبری: ذهن برنده را من نشان دادم نه آن آقا!

ورزش 3/پیمان اکبری به دفاع از عملکرد خودش در مدت زمان هدایت تیم ملی والیبال پرداخت.
 سرمربی تیم ملی والیبال ایران در هفته پایانی لیگ ملت‌ها در بخشی از مصاحبه بلند خود به دفاع از عملکردش پرداخته است.
*ذهن برنده را نشان دادم
قبل از انتخابی المپیک، برخی دوستان از من گله‌ کردند که چرا گفتی فقط 10 درصد شانس رسیدن به المپیک را داریم؟ اما من واقعیت را گفتم. شرایط و امتیازات سایر تیم‌ها را با تیم خودمان و همچنین شرایط و نیازهای صعود به المپیک و رقابت‌های تیم ایران را بررسی کرده بودم و با توجه به این مسائل نظر داده بودم اما بسیاری از دیگر دوستان به ذهن برنده اشاره و روی آن تاکید می‌کردند. در این مدتی که مسئولیت تیم ملی والیبال ایران را عهده‌دار شدم ذهن برنده را نشان دادم ولی آن کسی که قول صعود به المپیک و حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را داده بود و بر ذهن برنده تاکید زیادی داشت، نتوانست کاری کند. پس باید برخی ساختارها را عوض کنیم و فقط این نیست که یک مربی بیاوریم و او نجات‌مان دهد. این‌گونه نیست و باید ابزار این کار آماده باشد. در بحث مدیریت طی سال‌های گذشته تغییر و تحولات زیادی داشتیم. مدتی داورزنی بود و سپس به وزارت ورزش رفت و ضیایی آمد و مجدداً داوری جایگزین او شد و برای مدتی نیز فتاحی آمد و مجددا داورزنی به فدراسیون والیبال بازگشت. این تغییر و تحولات لطمه بزرگی به والیبال ایران زد و مورد بعدی به امکانات بازمی‌گردد. می‌رویم و امکانات کشورهای دیگر را می‌بینیم.
*امیدوارم تقوی بتواند شرایط خوبی را از نظر کمپ برای تیم ملی والیبال درست کنند
واقعیت این است که در ایران فقط همین یک سالن فدراسیون را داریم در صورتی که سایر تیم‌ها امکانات بیشتری در اختیار دارند. هر تیم ملی را که دیدم حداقل 3-4 سالن کنار هم در اختیارشان بود و در طی یک جلسه تمرینی، همزمان یک گروه مشغول تمرین توپ‌گیری بود، گروه دیگر تمرین دفاع می‌کردند و گروهی دیگر نیز مشغول انجام تمرین سرویس بودند، ولی تیم ایران فقط یک سالن دارد و باید برای آینده به آن فکر کنیم و با توجه به صحبت‌هایی که با رئیس فدراسیون داشتم متوجه شدم وی شبانه‌روز در تلاش است تا شرایط خوبی از نظر امکانات را برای والیبال به‌وجود آورد. امیدوارم که وی به کمک سایر مسئولان بتواند شرایط خوبی را از نظر کمپ، برای تیم ملی والیبال درست کند چون پتانسیل خوبی داریم اما امکانات‌مان‌ به نسبت کشورهای دیگر واقعا کمتر است و باید فکری اساسی به حال این موضوع گردد

*تمرینات تیم ملی را دیر شروع نکردیم
در خصوص دیر شروع‌شدن تمرینات هم باید بگویم تمرینات‌مان را دیر شروع نکردیم، بخاطر اینکه لیگ‌ والیبال نوزده یا بیست فروردین تمام شد، اما اردوی تیم ملی از 18 فروردین آغاز شد و تازه یک سری از بازیکنان که در 7-8 فروردین مسابقات‌شان تمام شده بود را زودتر دعوت کردیم سپس بازیکنانی که در فینال حضور داشتند را دعوت کردیم و درنهایت لژیونرها نیز به تیم اضافه شدند و از این نظر دیر شروع نکردیم چون درنهایت صبر کردیم رقابت‌های لژیونرها هم به اتمام برسد و به تیم اضافه شوند.
*باید طرز تفکرمان را تغییر دهیم
فدراسیون در زمان محدودی که در اختیار داشت کارش را به نحو احسنت انجام داد، برای اولین بار بود که قبل از آغاز مسابقات لیگ ملت‌ها در کمپ اختصاصی تیم ملی برزیل حضور یافتیم و سه رقابت تدارکاتی بسیار خوب با تیم اصلی برزیل انجام دادیم و این مسئله برای تیم ایران خوب بود ولی بحث عدم شناخت پائز نسبت به تیم ایران و طرز تفکر بازیکنان نیز بر عدم نتیجه گیری تیم اثر داشت. اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید طرز تفکرمان را تغییر دهیم و صرفا دنبال نتیجه گرفتن نباشیم و دنبال پشتوانه‌سازی هم باشیم البته این کار را انجام می‌دهیم، اما آن‌طور که باید نتیجه نمی‌گیریم. در تیم‌های پایه عناوین قهرمانی بدست می‌آوریم اما در رده بزرگسالان بازیکنان ایران متوقف می‌شوند. رقابت ایتالیا و فرانسه را ببینید ایتالیا با تیمی متفاوت مقابل فرانسه قرار گرفت و تیم اصلی ایتالیا نبود. آن‌ها از بازیکنان اصلی فقط در دو هفته ابتدایی و برای قطعی کردن سهمیه المپیک و حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها استفاده کردند و سپس در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها از تیمی جوان در کنار یکی دو بازیکن باتجربه از جمله پاسورشان بهره گرفته بودند ولی در ایران این کار را نکردیم و انتظار هم داریم کارها به‌خوبی پیش برود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره