نماد آخرین خبر

شکایت نامزد ریاست دوومیدانی به دیوان عدالت اداری

منبع
ايسنا
بروزرسانی
شکایت نامزد ریاست دوومیدانی به دیوان عدالت اداری

ایسنا/مهدی مبینی به دلیل عدم دریافت مجوز حضور در مجمع انتخاباتی ریاست دوومیدانی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد.
انتخابات فدراسیون دوومیدانی فردا دوشنبه ۱۱ تیر برگزار می‌شود و در این راستا هشت نامزد انتخاباتی برای احراز پست ریاست این فدراسیون تایید صلاحیت نهایی شده‌اند اما مهدی مبینی که کاندیدا شده بود، ‌ امکان حضور در مجمع انتخاباتی را ندارد و به همین دلیل امروز (یکشنبه، ‌ دهم تیر) به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است.
مبینی در مورد شکایت خود به دیوان عدالت اداری به ایسنا گفت: با هماهنگی معاون وزیر از سرپرستی فدراسیون استعفا دادم و در استعفایم هم قید کردم که قصد حضور در انتخابات را دارم. کارشناس وزارتخانه هستم و سابقه مدیریتی من هم مشخص است. سلسله مراتب را رعایت کرده‌ام. سابقه ۴۰ ساله در این رشته دارم، قهرمان ملی این رشته هستم و تخصصم دوومیدانی است. به همین دلیل از سرپرستی فدراسیون استعفا دادم و ثبت نام کردم. کمیسیون تطبیق شرایط مدیریتی و نهادهای نظارتی هم من را تایید کردند بنابراین به معنی این است که کار قانونی و با هماهنگی انجام داده‌ام. به چه دلیل نباید در این انتخابات شرکت کنم؟ دلیلش باید مشخص شود. امروز شکایتم را تقدیم دیوان عدالت اداری کردم. دلیلش را بیاورند تا قانع شوم. من به قانون تمکین می‌کنم.  
او ادامه داد: اعتبار ۴۰ ساله‌ام را گذاشته‌ و با درخواست جامعه دوومیدانی ثبت نام کردم. حق شهروندی من است که در انتخابات شرکت و رقابت کنم. دلیل حذف شدنم در آینده نزدیک مشخص می‌شود. از طریق سایت فدراسیون خواندم که حائز شرایط حضور در مجمع نیستم اما تایید صلاحیت نهادهای نظارتی را دارم. با توجه به اینکه کارشناس وزارت ورزش هستم، باید تمکین کنم و الان هم تمکین کرده‌ام اما از نظر قانونی شکایت کرده‌ام و باید دلیل حذفم را بگویند.  
او در پاسخ به اینکه اگر فردا رئیس فدراسیون مشخص شود و در آینده دیوان به نفع شما رای دهد، باید انتخابات مجددا برگزار شود؟ گفت: بله دوباره تکرار خواهد شد. حق قانونی، طبیعی و شهروندی من است.  
باید خاطرنشان کرد در حالی که احسان حدادی، مهدی مبینی، افشین داوری، ایرج عرب، مهران تیشه‌گران، هاشم خزایی، عنایت حسن‌پور، هاشم صیامی، سیدعلی کریمی، روح‌الله عسگری، مصطفی زرین‌افضل، عباسعلی مدیح و مهدی شریعتی فیض‌آبادی در اسفند ماه سال گذشته به منظور شرکت در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی جهت تصدی پست ریاست ثبت نام کرده بودند اما در نهایت مهران تیشه‌گران، احسان حدادی، ‌ هاشم خزایی، ‌ مصطفی زرین‌افضل، ‌ هاشم صیامی، ‌ایرج عرب، روح‌الله عسگری و عباسعلی مدیح، ‌ مجوز نهایی را به منظور شرکت در انتخابات دریافت کرده‌اند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره