نماد آخرین خبر

پیش‌بینی رضازاده از مدال تالاخادزه در المپیک

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیش‌بینی رضازاده از مدال تالاخادزه در المپیک

ایرنا/دارنده ۲ نشان طلای فوق‌سنگین وزنه‌برداری المپیک گفت: قدرت تالاخادزه بر کسی پوشیده نیست اما او به احتمال زیاد مانند توکیو در پی رکوردشکنی نیست.
حسین رضازاده در خصوص برنامه وزنه‌برداری ایران برای حضور در المپیک اظهار داشت: حدود یک ماه تا شروع بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان زمان باقی مانده و وزنه‌برداری ایران موفق به کسب ۲ سهمیه شده است. نمایندگان ایران پروسه طولانی کسب سهمیه را طی و در نهایت میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ و علی داودی در دسته فوق سنگین به المپیک رسیدند. امیدوارم این ۲ نماینده بتوانند بهترین عملکرد را در پاریس از خود به نمایش‌ بگذارند.
رکورددار سابق دسته فوق‌سنگین با اشاره به عملکرد احتمالی علی داودی در پاریس گفت: داودی در سن کم توانست نقره المپیک را در توکیو ضرب کند و این موجب اعتماد به نفس وی شد. در المپیک پاریس کار کمی سخت‌تر است زیرا در این دسته رقابت سختی بین نمایندگان ایران، بحرین، ارمنستان و گرجستان است. فراموش نکنیم که داودی جوان و انگیزه زیادی دارد و در یکسال گذشته نیز افزایش رکورد داشته است. میرمصطفی جوادی نیز با کسب عنوان قهرمانی جهان در ریاض خود را به عنوان یک مدعی جدی معرفی کرد.
دارنده نشان طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ادامه داد: نباید انتظار عجیب و غریب از ورزشکاران داشته باشیم زیرا رقابت‌ المپیک با هیچ تورنمنتی قابل قیاس نیست. در المپیک همه برای مدال می‌جنگند زیرا این مدال ارزش بسیار بالایی دارد در حال حاضر فدراسیون برنامه‌های خوبی برای آماده‌سازی قهرمانان دارد و تمام توقعات کادر فنی نیز برآورده شده است. باید بگویم که نتیجه تلاش فدراسیون و کادر فنی در المپیک مشخص خواهد شد و مردم آن را خواهند دید.
مرد بی‌رقیب دسته فوق سنگین در سال های ابتدایی قرن بیست و یکم در تحلیل نتیجه احتمالی لاشا تالاخادزه قهرمان جهان و المپیک عنوان کرد: قدرت تالاخادزه بر کسی پوشیده نیست اما او به احتمال زیاد مانند توکیو در پی رکوردشکنی نیست. او در دسته فوق سنگین و حرکت یکضرب بسیار توانمند است و بی تردید تمرکز خود را بر روی این حرکت خواهد گذاشت تا در دوضرب با یک وزنه سبک‌تر از توکیو، به مدال طلا برسد. بی‌شک او به دنبال طلای سوم است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سن تالاخادزه مانع کسب مدال طلا نخواهد شد گفت: سن در ورزش قهرمانی به ویژه وزنه‌برداری اهمیت زیادی دارد. در دسته فوق‌سنگین سن ۲۸ تا ۳۰ سن بازنشستگی است و تالاخادزه نیز اکنون در این سن قرار دارد. البته این نمی‌تواند مانعی برای وی باشد زیرا قهرمان گرجستانی توانمندی‌های زیادی دارد. اگر اتفاقات پیش‌بینی نشده رقابت برای تالاخادزه رخ ندهد وی سومین طلای خود را ضرب خواهد کرد.

رضازاده که با کسب نشان طلای سیدنی دیگر مدعیان این وزن را خانه‌نشین کرد گفت: حضور و موفقیت در المپیک بهترین خاطره‌ای است که همیشه در ذهن ورزشکار باقی می‌ماند. من در سیدنی با بزرگانی رقابت داشتم که در دنیای فولاد سرد صاحب نام بودند. رونی ولر آلمانی، کیم تای هیون از کره جنوبی، سالم جابر قطری و آندره چمرکین از روسیه از سرشناس‌ترین آنها بودند اما من توانستم با رکوردشکنی در المپیک به مدال طلا برسم. آن رقابت و مدال هنوز هم یکی از شیرین‌ترین خاطرات ورزشی من است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره