نماد آخرین خبر

انتقاد از اسپالتی؛ یک تیم بی‌شخصیت ساختی!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
انتقاد از اسپالتی؛ یک تیم بی‌شخصیت ساختی!

ورزش 3/تیم ملی ایتالیا، که به عنوان قهرمان اروپا وارد رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ شده بود، با شکست ۲-۰ مقابل سوئیس در مرحله یک‌هشتم نهایی از مسابقات حذف شد. این ناکامی منجر به موجی از انتقادات علیه لوچانو اسپالتی، سرمربی تیم، و گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا شد.

فلاویو بریاتوره، رئیس سابق فرمول یک و تاجر معروف، در مصاحبه‌ای از اسپالتی انتقاد کرد و این حذف را «بزرگ‌ترین فاجعه در تاریخ تیم ملی ایتالیا» توصیف کرد. او اظهار داشت:«حذف از یورو یک شوک بود. به نظر می‌رسید که بازیکنان برای اولین بار با هم بازی می‌کنند، سردرگم بودند و نمی‌دانستند در چه پستی قرار دارند. تصمیم به بازی دادن نیکولو فاجولی به صورت فیکس نیز برای من قابل فهم نبود.»

بریاتوره اسپالتی را به خاطر ایجاد نکردن یک تیم متحد و بازی دادن بازیکنانی که به نظر می‌رسید شخصیت نداشتند، مورد انتقاد قرار داد. او گفت:«شاید اسپالتی بیش از حد مغرور بود. او تیم خوبی درست نکرد، بلکه یک عده از بچه‌های ترسیده داشت. حتی بازیکنانی مانند فدریکو کیه‌زا و نیکولو بارلا هم به نظر می‌رسید که شخصیت ندارند.»

بریاتوره همچنین معتقد است که مکس آلگری، سرمربی سابق یوونتوس، می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی اسپالتی باشد. او گفت که در طول بازی مقابل سوئیس با آلگری صحبت کرده و آلگری به او گفته که تیم ایتالیا باید به سبک تاریخی خود بازی کند و نباید سعی کند از کشورهای دیگر تقلید کند. بریاتوره افزود:«آلگری در نظر من یک مربی عالی است. او تجربه زیادی دارد و فشار فوتبال باشگاهی را در تیم ملی نخواهد داشت.»

بریاتوره اشاره کرد که در یوروی قبلی، ایتالیا نه به خاطر داشتن بهترین تیم، بلکه به دلیل اتحاد و همبستگی تیمی موفق شد. او اظهار داشت:«در این لحظه، ما بازیکنانی نداریم که به استانداردهای لازم برسند. جای تعجب نیست که تنها جیجی دوناروما در خارج از کشور بازی می‌کند.»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره