نماد آخرین خبر

بهترین داور عربستان مردود شد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
بهترین داور عربستان مردود شد!

ورزش 3/این تست که در هوای بسیار گرم ریاض برگزار می‌شد، با حضور 7 داور ایرانی به انجام رسید و آنها با دریافت نمره قبولی در پایان کار، برای قضاوت در بازی‌های فصل آینده آسیا تیک سبز گرفتند.
البته این تست تفاوت‌های قابل توجهی با تست لیگ برتر ایران داشت. داوران باید شش دور 40 متر را زیر شش ثانیه می‌دویدند و سپس 75 متر را زیر 15 ثانیه طی می‌کردند و بعد با پیاده روی سریع، 25 متر را در 18 ثانیه به پایان می‌رساندند.
موعود بنیادی‌فر، حسن اکرمی، بیژن حیدری، مرتضی منصوریان، وحید کاظمی، پیام حیدری و امیر عرب‌براقی 7 داور ایرانی هستند که در چند ماه گذشته تمرینات زیادی را برای موفقیت در این تست انجام دادند.
در نهایت هر 7 داور با نمره کامل توانستند از گرمای ریاض خارج شوند و حالا در انتظار تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین سرنوشت خود خواهند بود و بازی‌های خود را خواهند شناخت.
همچنین خبرنگار ما مطلع شده که در این تست محمد الهویش داور مشهور و 37 ساله عربستانی نتوانسته تست را به پایان برساند و مردود شده است. او که داور بازی ایران - اردن و عراق - ژاپن در جام ملت‌های آسیا نیز بود، داور سرلیست عربستان محسوب می‌شود اما نتوانست این تست را به پایان برساند.
به این ترتیب او شانس قضاوت در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان این فصل را نخواهد داشت و احتمالا از بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی هم خط خواهد خورد اما تکلیف حضورش در جام جهانی از سوی فیفا و با تست دیگر روشن می‌شود.

علاوه بر او، علی خمیس داور اماراتی هم در این تست رد شده تا با حذف آنها احتمال حضور داوران ایرانی در بازی‌های مهم‌تر قوت بگیرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره