نماد آخرین خبر

نفت آبادان؛ تیم سردرگم لیگ بیست و سوم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نفت آبادان؛ تیم سردرگم لیگ بیست و سوم

ایسنا/در لیگ بیست و سوم دیگر معجزه به داد صنعت نفتی‌ها نرسید و این تیم با هدایت فراز کمالوند به لیگ یک سقوط کرد تا آرزوهایش را برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران در این رقابت‌ها جست و جو کند.
تیم فوتبال صنعت نفت آبادان چند سال است در حال طی یک دور باطل است؛ باشگاهی که به دلیل نبود برنامه و مدیریت لازم، در سال‌های اخیر بقایش به اما و اگر کشیده می‌شد و این روند آنقدر تداوم داشت تا این که در لیگ بیست و سوم به اوج خود رسید و صنعت نفت سقوط کرد. مسئولان باشگاه آنقدر در پی چاره اندیشی برای حل معضلات و مشکلات فراوان این تیم نبودند تا اینکه همین چالش‌ها تیشه به ریشه یکی از پرطرفدارترین تیم‌های لیگ برتری زد.
مقایسه آماری عملکرد نفت آبادان با فصول قبل
صنعت نفت در حالی در لیگ بیست و سوم با کسب ۲۱ امتیاز به لیگ یک سقوط کرد که در لیگ بیست و دوم نیز در چنین شرایطی برای فرار از سقوط دست و پنجه نرم می‌کرد، با این تفاوت که در نهایت با برتری در آخرین بازی مقابل مس کرمان، امید به شهر آبادان بازگشت و این تیم در یک رقابت تنگاتنگ برای بقا با تیم کرمانی، معجزه‌وار با ۲۵ امتیاز و سه امتیاز بیشتر از حریف خود، در لیگ برتر ماند.  
مقایسه ارزش نفت آبادان نسبت به لیگ بیست و دوم
مطابق آمار سایت معتبر ترانسفر مارکت، مجموع ارزش بازیکنان صنعت نفت آبادان در لیگ بیست و سوم ۵.۹۹ میلیون یورو بود و ارزش بازیکنان این تیم در لیگ بیست و دوم، ۶.۲۸ میلیون یورو بود و بر این اساس ارزش بازیکنان تیم خوزستانی در لیگی که گذشت نسبت به فصل قبل آن، کاهش داشت.

گران‌ترین بازیکن نفت در فصلی که گذشت، بوباکا تراوالی با ۶۵۰ هزار یورو بود و امیر محمد پناهی، حسین سنگرگیر و طالب ریکانی هر کدام با ۳۰۰ هزار یورو در رده دوم گران‌ترین بازیکن نفت قرار دارند. اما گران‌ترین بازیکن نفت در  لیگ بیست و دوم، طالب ریکانی با ۴۵۰ هزار یورو بود و رحیم آلبوغبیش و مهدی ممی زاده با ۳۰۰ هزاریورو در رده بعدی قرار دارند.
ترین‌های انفرادی نفت آبادان در لیگ بیست و سوم
طالب ریکانی با ۶ گل زده بهترین گلزن نفت آبادان بود. علی یوسف و حسین شنانی نیز هر کدام به ترتیب با ۴ و ۳ گل زده در رده‌های دوم و سوم جدول گلزنان این تیم قرار گرفتند. همچنین ریکانی با ۳ پاس گل برترین پاسور نفت در فصلی که گذشت، لقب گرفت.
ریکانی کاپیتان این تیم نیز ارزشمندترین بازیکن نفت بود. او با ۶ گل زده و ۳ پاس گل، ۹ تاثیرگزاری در به ثمر رساندن گل‌های صنعت نفت داشت. همچنین پیام پارسا در ۲۰ بازی که درون دروازه نفت قرار داشت، ۲ بار موفق به کلین شیت شد.
در این تیم امیرحسین پناهی، هشت بار با کارت زرد از سوی داور جریمه شد و اگر بخواهیم از نظر کارت قرمز خشن‌ترین بازیکن نفت را در فصلی که گذشت، معرفی کنیم این عنوان به شنانی، سنگرگیر و ناییج‌پور می‌رسد که در طول فصل هر کدام یک بار با دریافت کارت قرمز اخراج و جریمه شده‌اند.
مهم‌ترین حواشی نفت آبادان در لیگ بیست و سوم
صنعت نفت که در لیگ بیست و دوم با معجزه در سطح اول فوتبال ایران باقی ماند، لیگ بیست و سوم را با عبدالله ویسی و تیمی جوان و نیز جذب بازیکنان عراقی آغاز کرد اما بازیکنان عراقی از همان ابتدا چندان مطلوب و کارآمد نشان ندادند و در این بین فقط علی یوسف مهاجم عراقی برتری نسبی نسبت به گلر و مدافع عراقی داشت. نحوه بستن تیم از همان ابتدا آبادانی‌ها را دچار مشکلاتی چون نتیجه نگرفتن و نارضایتی هواداران کرد؛ چیزی که باعث شد چند بازی مانده به پایان نیم فصل نخست، ویسی به خاطر فحاشی به خانواده‌اش از سوی هواداران در یکی از بازی‌های خانگی این تیم، از سمت خود استعفا کند. البته او به شرط آن که در پایان نیم‌فصل با استعفایش موافقت شود، تا پایان نیم فصل ماند و سپس رسما جدا شد. نفت در ادامه نیز چالش‌های فراوان برای انتخاب سرمربی داشت و با تعلل زیاد و از دست رفتن فرصت‌های لازم، سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی انتخاب شد. او هم از همان ابتدا با حاشیه‌هایی چون حمله به خودرویش با قمه در آبادان از سوی خانواده یکی از بازیکنان سابق نفت مواجه شد و در نهایت بختیاری‌زاده نیز به دلیل نگرفتن نتایج لازم از تیم کنار گذاشته شد. در این بین نیز کمالوندی که پیش از این هم صحبت‌هایی در خصوص حضورش در نفت بود، سکاندار هدایت تیم شد ولی او هم نتوانست کمکی به صنعت نفت کند و در نهایت این تیم به لیگ لیگ سقوط کرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره