نماد آخرین خبر

تحقیقات یوفا به‌خاطر شادی گل جنجالی دمیرال

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تحقیقات یوفا به‌خاطر شادی گل جنجالی دمیرال

ورزش 3/ شادی گل مریح دمیرال برابر اتریش به یکی از نمادهای سازمان ملی‌گرایان افراطی ترکیه اشاره داشت که می تواند برای او محرومیت به همراه داشته باشد.
نوع شادی گل مریح حرکتی نمادین مربوط به گرگ‌های خاکستری ترکیه است، یک گروه ملی‌گرای افراطی که در آلمان تحت نظارت اداره فدارل است و در برخی کشورها سازمان تروریستی نیز شناخته شده است. به همین دلیل یوفا تحقیقاتی را آغاز کرده است.
زننده دو گل ترکیه مقابل اتریش، به خاطر نحوه جشن گرفتن دومین گل خود حالا ممکن است دچار مشکل شود. این ژست مربوط به "گرگ های خاکستری" ترکیه است، گروه ملی گرای افراطی که برتری تاریخی ترک ها را ترویج می کند. یوفا هر گونه ژست های نمادین سیاسی در فوتبال را ممنوع کرده است.
اگرچه برخی در ترکیه معتقدند که این ژست صرفاً نشان دهنده غرور ملی ترک‌هاست، اما به نوعی مربوط به حامیان جنبش راست افراطی "Ülkücü" تحت نظارت اداره فدرال آلمان است و احتمالا باعث ایجاد مشکل برای دمیرال خواهد شد.

یوفا همیشه نسبت به این نوع جشن ها با مولفه های سیاسی بسیار هشدار داده است. اخیرا در بازی آلبانی و کرواسی نیز ژست های نمادین سیاسی جنجال ساز شد و یوفا نیز به تندی واکنش نشان داد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره