نماد آخرین خبر

روبرتو مارتینز: پرتغال باید در گلزنی بهتر شود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
روبرتو مارتینز: پرتغال باید در گلزنی بهتر شود

ورزش 3/پرتغال که در مرحله یک هشتم نهایی به سختی از سد اسلوونی گذشت، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف فرانسه خواهد رفت. این دو تیم پیش از این در فینال یورو 2016 به مصاف هم رفتند. جایی که در نهایت پرتغال توانست فرانسه را شکست دهد و قهرمان شود. حالا پس از هشت سال، این دو تیم مجددا به مصاف خواهند رفت.
مارتینز در رابطه با قابل پیش‌بینی بودن تیم‌های بزرگ گفت: «همه می‌دانند تیم‌های بزرگ چطور بازی می‌کنند. مسئله‌ی مهم، اجرای تاکتیک‌ها و استعداد بازیکنان ماست. من فکر می‌کنم کاملاً آماده‌ایم. این مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی است و ما کاملاً تمرکز کرده‌ایم. ما خودمان را نقد می‌کنیم و همیشه می‌خواهیم بهتر شویم، اما لازم نیست همه چیز را بازی به بازی عوض کنیم.»
سرمربی پرتغال در ادامه به انتقادها از تیمش اشاره کرد و گفت: «انتقادها نشان می‌دهد مردم چقدر نسبت به تیم ملی احساساتی هستند و من این را می‌پذیرم. اما همچنین اعتقاد دارم بازیکنان بسیار مهمی داریم و رختکن پرتغال بسیار رقابتی است. وظیفه‌ی من این است که بازیکنان را به بهترین نحو به کار بگیرم و این همان چیزی است که به هواداران قول می‌دهم.»

مارتینز درباره‌ی مشکلات پرتغال در گلزنی توضیح داد: «بازی‌ها اینجا خیلی رقابتی هستند. زدن گل اول سخت است. فکر می‌کنم ریسک زیادی می‌کنیم. برای گلزنی، باید به یک‌ سوم نهایی حریف نفوذ کنیم، اما ما صاحب توپ هستیم و بازیکنان زیادی در موقعیت‌های مناسب قرار دارند. کارهای زیادی را به خوبی انجام می‌دهیم و باید به همین روند ادامه دهیم، اما چیزهایی هم وجود دارد که می‌توانیم در آن‌ها پیشرفت کنیم.»

سرمربی پرتغال در پایان با اشاره به اهمیت این تورنمنت گفت: «به عنوان سرمربی تیم ملی، این یک لحظه‌ی کلیدی است. فرصتی برای خلق خاطرات ماندگار است. قهرمانی یورو در سال 2016 یک خاطره است و نباید آن را با نسل دیگری مقایسه کرد. این نسل مسیر دیگری را طی کرده است. امیدوارم نسل فعلی بتواند نسل‌های آینده را برای موفقیت ترغیب کند.»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید