نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
  2. مهم
ورزشی

حذف میزبان به دست ماتادورها؛ خداحافظی تلخ کروس با دنیای فوتبال

منبع
طرفداري
بروزرسانی
حذف میزبان به دست ماتادورها؛ خداحافظی تلخ کروس با دنیای فوتبال

طرفداری/تیم ملی اسپانیا در وقت‌های اضافی مقابل آلمان به برتری رسید تا به اولین تیم راه‌یافته به نیمه نهایی بدل شود.
در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه اشتوتگارت، تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان به مصاف هم رفتند که این دیدار پس از تساوی یک بر یک در وقت‌های معمول، در وقت‌های اضافی با گلزنی تیم اسپانیا با نتیجه ۲ بر یک به سود ماتادورها به پایان رسید و اسپانیا توانست راهی نیمه نهایی شود.آلمان که میزبان این سری از مسابقات است باز هم از رسیدن به قهرمانی بازماند تا آخرین قهرمانی مانشافت همچنان به سال ۱۹۹۶ بازگردد.در این بازی برای اسپانیا در ابتدا دنی اولمو در دقیقه ۵۱ گلزنی کرد و واپسین دقایق آلمان توسط ویرتس در دقیقه ۸۹ گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی با وقت‌های اضافی کشیده شود.در وقت‌های اضافی و در دقیقه ۱۱۹ تیم ملی اسپانیا توسط میکل مرینو به گل دوم رسید.در دقیقه ۱۲۵ نیز دنی کارواخال با گرفتن کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.

نموندار مرحله حذفی یورو بعد از صعود اسپانیا به مرحله نیمه نهایی:

گزارش بازی:

آلمان یک- اسپانیا ۲(دقیقه ۱۱۹: مرینو): سانتر دنی اولمو از خارج از محوطه با پای چپ در میان غفلت مدافعان آلمان با ضربه سر مرینو، بازیکن تعویضی اسپانیا به گل تبدیل شد تا ورزشگاه اشتوتگارت آرنا غرق در سکوت شود.

دقیقه ۱۱۷: ارسال عالی کیمیش با ضربه سر فولکروگ همراه شد و سیمون با سیوی تک دست اجازه گلزنی به آلمان را نداد.

دقیقه ۱۰۶: برخورد شوت موسیالا به دست کوکوریا مشکوک به پنالتی بود اما داور و اتاق وی‌ای‌آر برای گرفتن پنالتی متقاعد نشدند.

دقیقه ۱۰۵: حمله خطرناک آلمان‌ها با پاس در عرض مولر و شوت عالی فلورین ویرتز می‌توانست گل دوم را در پی داشته باشد اما توپ با اختلاف اندک بیرون رفت.

دقیقه ۱۰۰: حرکت سریع جمال موسیالا، سیمون را وادار به واکنش کرد و در ریباند ضربه آندریچ با اختلاف بیرون رفت.

دقیقه ۴+۹۰: آخرین موقعیت وقتهای قانونی بازی روی حرکت مستقیم و ضربه مولر در شرایط مشکوک به آفساید بود که توپ از کنار دروازه بیرون رفت و داور سوت پایان ۹۰ دقیقه را زد.

آلمان یک-اسپانیا یک(دقیقه ۸۹: فلورین ویرتز): تیم ملی آلمان بالاخره از سد مدافعان پرتعداد اسپانیا عبور کردند. میتلستات توپ را از پشت محوطه به طور بلند فرستاد و جاشوا کیمیش با ضربه سری فوق العاده توپ را لب خط به زمین برگرواند تا فلورین ویرتز با شوتی تمام کننده، میزبان را به جام برگرداند

دقیقه ۸۳: شانس عالی برای آلمان روی شروع مجدد بد سیمون که توپگیری و ضربه چیپ هاورتز از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۷۷: فرصت عالی برای آلمان با حرکت ویرتز از سمت راست و پاس او به محوطه که فولکروگ در شرایط نامتعادل ضربه‌‌اش را به تیرک زد و نقش بر زمین شد.

دقیقه ۷۵: ضربه ایستگاهی فران تورس نفس‌ها را در سینه آلمانی‌ها حبس کرد و چیزی نمانده بود توپ در دهانه دروازه به گل تبدیل شود اما در نهایت موقعیت دفع شد و سپس در ضدحمله آلمان فران تورس با خطای خود کارت زرد گرفت.

دقیقه ۷۰: فرصت خوب برای آلمان به دست آمد و ضربه خطرناک آندریچ توسط سیمون دور شد. در ادامه نیز داور آفساید مهاجم آلمان را گرفت.

اسپانیا یک-آلمان صفر(دقیقه ۵۱: دنی اولمو): اسپانیا که در نیمه دوم دست بالاتر را داشت با چند ضربه ساده دروازه میزبان را فرو ریخت. یامال در سمت راست توپگیری کرد و با چشمی باز یک پاس در عرض در زمان مناسب داد و دنی اولمو با شوتی تمام کننده، مانوئل نویر را مغلوب کرد.

دقیقه ۴۷: شانس گلزنی فوق العاده برای اسپانیا که پاس چیپ یامال با پاس در عرض اولمو به موراتا رسید و کاپیتان اسپانیا پس از چرخش توپ را به آسمان کوبید.

دقیقه ۳۹: غفلت هاورتز باعث شد توپ به راحتی لو برود و اولمو با حرکتی پا به توپ موقعیت سازی کرد و با شوتی از پشت محوطه نویر را وادار به واکنش کرد.

دقیقه ۳۷: اسپانیا با حرکت خوب ویلیامز در محوطه ورزشگاه را نیم خیز کرد و ضربه او توسط نویر به کرنر فرستاده شد اما کمک داور آفساید گرفت.

دقیقه ۳۵: پاس بلند فرصت خوبی را برای آلمان به وجود آورد و هاورتز در محوطه با کنترل خوب و البته ضربه‌‌ای کم جان موقعیت را از دست داد.

دقیقه ۲۱: کای هاورتز کلاس خود را در این صحنه با پرش و ضربه سر خود نشان داد. سانتر کیمیش فرصت خوبی برای آلمان به وجود آورو اما ضربه هاورتز در آغوش سیمون قرار گرفت.

دقیقه ۸: آلمان بازی را خشن آغاز کرد و پدری در همان دقایق ابتدایی مصدوم شد و جای خود را به اولمو داد.

دقیقه ۱: اسپانیا هجومی شروع کرد. ثانیه‌هایی پس از شروع بازی، بازیکنان اسپانیا از جناح چپ حمله‌ای را ترتیب داده و توپ را به نیکو ویلیامز رساندند. نیکو، موراتا را در محوطه جریمه آلمان پیدا کرد و توپ را به او پاس داد، کاپیتان اسپانیا نیز بلافاصله پدری را در موقعیت شوتزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن توسط مانوئل نویر به راحتی مهار شد.

جدال حساس ژرمن‌ها با تیم جوان و جذاب دلافوئنته، آغازکننده‌ی مرحله‌ی یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ خواهد بود.
در اولین بازی از مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴، دو تیم اسپانیا و آلمان از دقایقی دیگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

اطلاعات مسابقه اسپانیا - آلمان
روز و تاریخ برگزاری: جمعه ۵ جولای ۲۰۲۴ | ۱۵ تیر ۱۴۰۳
ساعت برگزاری: ۱۹:۳۰
تورنمنت: مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴
داور: آنتونی تیلور
ورزشگاه: اشتوتگارت آرنا

ترکیب ابتدایی اسپانیا و آلمان
اسپانیا (۳-۳-۴): سیمون | کوکوریا، لاپورت، لو نورماند، کارواخال | رودری، پدری، رویز | یامال، ویلیامز و موراتا
آلمان (۱-۳-۲-۴): نویر | تاه، رودیگر، کیمیش، رائوم | جان، کروس | گوندوعان، سانه، موسیالا | هاورتس
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره