نماد آخرین خبر

سلیمانی: پزشکیان باید ضعف در دیپلماسی ورزش را برطرف کند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
سلیمانی: پزشکیان باید ضعف در دیپلماسی ورزش را برطرف کند

تسنیم/حیدر سلیمانی کارشناس ورزش گفت: مسعود پزشکیان باید برای توسعه و پیشرفت ورزش یک تیم متخصص علمی و تجربی را به کار بگیرد.
حیدر سلیمانی درباره انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهور منتخب مردم اظهار داشت: در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، اولویت بر پیشرفت اقتصادی ملاک بوده است و در هیچکدام از سیاست‌های بیست‌وشش‌گانه از واژه ورزش و یا فعالیت بدنی استفاده نشده است. با توجه به اینکه آقای پزشکیان بارها در ایام تبلیغات اولویت کاری‌شان را بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دادند، قطعاً باید برای توسعه و پیشرفت ورزش یک تیم متخصص علمی و تجربی را به کار بگیرد تا در راستای حل مسائل کلان حوزه ورزش برنامه‌ریزی دقیق و جدید را مدون کنند.
وی در ادامه افزود:‌ وجود خلاءهای قانونی و حقوقی در کنار کم توجهی به ورزش همگانی، عدم به‌روزرسانی و استانداردسازی استادیوم‌های معتبر ورزشی در کنار کمبودهای اماکن ورزشی، ضعف در دیپلماسی ورزشی و حوزه بین‌الملل، عدم درآمدزایی از حق پخش رسانه‌ای و ضعف در اقتصاد ورزش، کم‌توجهی به قهرمانان ورزش و ترغیب و تشویق آنها به منظور تثبیت اقتدار ملی در عرصه‌های بین‌المللی و کرسی‌های بین‌المللی با حضور مدیران شایسته همه حاکی از آن است که نقاط ضعف با درجه بالا در وزارت ورزش و جوانان حاکم است.
سلیمانی همچنین تصریح کرد: در کنار موارد ذکرشده باید خاطرنشان کرد که وزرای گذشته نتوانستند در حوزه جوانان توقعات آنها را برآورده سازند و در انتخابات گذشته اثراتی از این نارضایتی مشاهده شد. بنابراین بسترسازی و نهادینه کردن مشارکت جوانان متناسب با استعدادهای نسل جوان می‌تواند در تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری آنها مؤثر واقع شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره