نماد آخرین خبر

قول طلای قهرمان پارالمپیک توکیو در پاریس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
قول طلای قهرمان پارالمپیک توکیو در پاریس

ایسنا/قهرمان پارالمپیک توکیو در پرتاب نیزه که مدال طلایش در مسابقات جهانی ژاپن به دلیل خطایی که در پرتاب‌های وزنه داشت از او پس گرفته شد، درباره حضورش در پارالمپیک پاریس گفت: مشکلی وجود ندارد و قول مدال طلا در پرتاب وزنه می‌دهم.
حامد امیری درباره آخرین وضعیت خود برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک پاریس در پرتاب وزنه اظهار کرد: از زمانی که از مسابقات جهانی ژاپن برگشتم تا به امروز با حمایت کمیته ملی پارالمپیک زیر نظر مربی تخصصی پرتاب وزنه تمریناتم را پیگیری کردم و خطاهایی که در ژاپن در پرتاب داشتم برطرف و تکنیک خود را اصلاح کردم. در حقیقت تمرکز اصلی ام روی اصلاح تکنیک بود که حتی فیلم پرتاب‌هایم را به خیلی از کارشناسان و داوران پرتاب وزنه ارسال کردم که مورد تایید آن ها بود. اکنون دیگر در پرتاب‌هایم مشکلی وجود ندارد و شرایط راضی کننده است.
وی گفت: در مسابقات جهانی ژاپن بعد از کسب مدال طلا در پرتاب وزنه خیلی از ورزشکاران به پرتاب‌هایم ایراد گرفتند و همین مساله سبب شد تا مدالم را از دست بدهم که البته خودم نیز قبول داشتم که پرتاب‌هایم ایراد داشته، به هر صورت تکنیک نیزه با وزنه تفاوت دارد و من 10 سال چون با نیزه کار می‌کردم تصورم بر این بود که با همان تکنیک در وزنه نیز تمریناتم را پیش ببرم. در ژاپن متوجه شدم که تکنیک نیزه با وزنه فرق می‌کند، اکنون یک ماه است که به دنبال اصلاح تکنیک و رفع ایرادات پرتاب‌هایم هستم و همه چیز راضی کننده است.
قهرمان پارالمپیک توکیو در پرتاب نیزه در پاسخ به این پرسش که برای تایید نهایی جهت حضور در پارالمپیک پاریس قرار بود که از شما و امان الله پاپی توسط کمیته ملی پارالمپیک رکوردگیری صورت بگیرد، چه زمانی رکوردگیری انجام خواهد شد، افزود: در حال حاضر زیر فشار سنگین تمرینات قرار داریم و در چنین شرایطی رکوردگیری صورت نمی‌گیرد. البته قرار است هفتم مرداد از سوی کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و توانیابان یک گروه کارشناس در محل تمرینات حضور پیدا کنند و تکنیک ما را مورد بررسی قرار دهند تا ببینند آیا خطاهایی که در ژاپن داشتیم برطرف شده یا خیر؟ البته مشکلی برای اعزام به پاریس نداریم و تلاشم بر این است که بهترین تکنیک را در پارالمپیک پاریس در پرتاب وزنه اجرا کنم.
امیری در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار به کسب مدال طلای پرتاب وزنه در پارالمپیک پاریس هستید، خاطرنشان کرد: همان طور که در پارالمپیک توکیو در پرتاب نیزه به مدال طلا دست یافتم این قول را می دهم که در پاریس نیز در پرتاب وزنه به مدال طلا برسم و برتری خود را ثابت کنم. در حال حاضر روزی 3 ساعت تمرین پرتاب و کار بدنسازی انجام می‌دهم و در بهترین شرایط ممکن قرار دارم.
وی با بیان این که تحت حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان نیستم، گفت: با وجود این که تنها نماینده اعزامی استان لرستان در پرتاب وزنه به پارالمپیک پاریس هستم اما تا به امروز هیچ حمایتی از من نشده است و تنها تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک قرار دارم.

قهرمان پارالمپیک توکیو در پایان در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم تمرینات خود را به صورت غیرمتمرکز پیگیری می‌کنید، خاطرنشان کرد:  همه نوع امکاناتی در خرم آباد برای پیگیری تمریناتم فراهم است و کمبودی احساس نمی‌کنم که بخواهم تمرینات خود را در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب دنبال کنم. البته کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک نیز همکاری خوبی با من داشته و مرتب تمریناتم را پیگیری می‌کند تا مشکلی در خرم آباد نداشته باشم، این نوع نگاه، روحیه و انگیزه خوبی به ورزشکار می‌دهد و سبب می‌شود تا در بهترین شرایط خود را برای پارالمپیک پاریس آماده کنم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره