نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

اسپانسر قطری رفت، خلیج فارس برگشت

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/با اعتراض پرشمار کاربران ایرانی، پیج باشگاه اینتر ویدئوی حضور طارمی را این بار با حذف هواپیمایی قطر، همراه با عنوان خلیج همیشه فارس منتشر کرد
یک روز پس از انتشار ویدیو سینمایی‌گونه معارفه مهدی طارمی در صفحه اینستاگرام باشگاه اینتر، جار و جنجال زیادی در این خصوص به وجود آمد. در این کلیپ زیبا که از اماکن تاریخی و کهن ایران از جمله تخت جمشید استفاده شده، از کلمه خلیج فارس استفاده شده بود.

در قسمتی از ویدیو و خطاب به مهاجم ایرانی آمده بود: "از خلیج فارس..." اینتری‌ها سپس نسخه دیگری از ویدیو را به زبان فارسی منتشر کردند و در زیرنویس آن، از "خلیج همیشه فارس" استفاده کردند. بیان حقایق تاریخی که با استقبال شدید کاربران ایرانی در فضای مجازی همراه شد.

این ویدیو در پیج اینستاگرامی اینتر بیش از 9 میلیون بار دیده شد و رکورد بسیار خوبی را برای صفحه رسمی باشگاه به ثبت رساند. البته استفاده از خلیج فارس برای کاربران عرب زبان خوشایند نبود و در صفحات اجتماعی اینتر، شاهد تکرار ادعای واهی درخصوص نام خلیج همیشه فارس بودیم.

در این میان، فشار رسانه‌ای کشورهای عربی و به‌خصوص اسپانسر این فصل اینتر یعنی شرکت هواپیمایی قطر ایرویز باعث شد تا صفحه اینستاگرامی نراتزوری در اقدامی عجیب، ویدیو معارفه طارمی و همچنین پوستری که برای این بازیکن ایرانی طراحی شده بود را از پیج خود پاک کند.

پس از اعتراض شدید کاربران ایرانی به حذف کلیپ و سپس بازگرداندن ویدیو معرفی طارمی، عبارت خلیج فارس همچنان در این کلیپ دیده می‌شود.

در شرایطی که پس از جذب مهدی طارمی، صفحه اینستاگرام اینتر بیش از 350 هزار دنبال کننده جدید داشته که تماما ایرانی بوده‌اند، این اقدام صفحه باشگاه و حذف ویدیو معارفه طارمی به دلیل فشار اسپانسر قطری، با اعتراض شدید کاربران ایرانی همراه شد و آنها اعتراض خود را پیج نراتزوری نشان دادند.

پس از گذشت ساعتی از این اقدام، بیش از 12 هزار کامنت اعتراضی از سوی کاربران ایران زیر آخرین پست صفحه اینستاگرام اینتر درج شد که در ادامه منجر به انتشار دوباره ویدیو معرفی طارمی شد اما این بار بدون استفاده از اسپانسر عربی!

این همان تیتراژ ابتدایی ویدیوهایی است که اینتر برای فصل جدید و معرفی بازیکنان تازه به خدمت گرفته شده، استفاده می‌کند. تیتراژ چند ثانیه‌ای از هواپیمایی قطر که همین امسال به عنوان اسپانسر نراتزوری انتخاب شده است. در ویدیو نخست از معرفی طارمی، این تیتراژ کوتاه وجود داشت ولی پس از موج اعتراضی کاربران عرب زبان و همچنین فشار خود اسپانسر، این تصاویر در ویدیو دوم وجود ندارد.

برخلاف ویدیو قبلی و همچنین دو کلیپی که اینتر برای معرفی پیوتر زیلینسکی و یوزپ مارتینز منتشر کرده بود، این بار تیتراژ کوتاه هواپیمایی قطر در ابتدای کلیپ منتشر نشد و در شرایطی که در ویدیو اولیه نام قطر ایرویز در پس زمینه‌های تخت جمشید درج شده بود، این بار بخش رسانه‌ای اینتر عبارت “Sound On” به معنای روشن کردن صدای ویدیو را به کار برد که همواره و طی سال‌های اخیر، از این عبارت در ابتدای کلیپ‌های خود استفاده می‌کند.

به هر شکل به نظر می‌رسد که طارمی خیلی زود و به صورت ناخواسته، در متن نخستین حاشیه‌اش با باشگاه اینتر قرار گرفته و بخش اینتر مدیا هاوس ناچار شده به دلیل فشار اسپانسر قطری، علائم و نام این شرکت هواپیمایی را از روی ویدیو معارفه طارمی حذف کند ولی همچنان از عبارت خلیج فارس در این کلیپ استفاده شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره