نماد آخرین خبر

تلاش ترکیه برای بازگرداندن رضا کایالپ به المپیک

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تلاش ترکیه برای بازگرداندن رضا کایالپ به المپیک

تسنیم/ در حالی که تنها ۱۹ روز تا آغاز رقابت‌های کشتی المپیک باقی مانده، فدراسیون ترکیه به رایزنی خود برای بخشیدن کایالپ و بازگرداندنش به المپیک ادامه می‌دهد.
بعد از حذف کشتی‌گیران روس و بلاروسی از المپیک 2024، یکی دیگر از مدعیان مدال هم شرکت در این رقابت‌ها را از دست داد.
رضا کایالپ به دلیل مشکلی که در زمینه دوپینگ برایش ایجاد شده بود، با محرومیت از سوی اتحادیه جهانی کشتی مواجه شد. او اما در دفاع از دوره قهرمانی‌اش که آن را پاک دانست، گفته بود: «به دلیل افزایش درد بابت سوت کشیدن گوشم، سرگیجه و سردرد در چند وقت اخیر، مداخله فوری پزشکی انجام شد. در طول دوران حرفه‌ای‌‌ام تمام توجه و مراقبت لازم را در تمام جنبه‌های زندگی‌ام نشان داده‌ام. بدون تأیید متخصصان در مورد غذایی که مصرف می‌کنم یا مسکن‌هایی که استفاده می‌کنم، عمل نکرده‌ام. روند درمانی‌ام را با نسخه‌ای که پزشک برایم نوشته بود و با مشورت پزشک ورزشی‌ام به صورت کتبی و شفاهی و با آگاهی حرفه‌ای، آغاز کردم. در نتیجه درمان اشتباهی که طی این فرایند درمانی که توسط پزشک ورزشی‌ام تأیید شده بود، از سوی مسئولان اتحادیه جهانی کشتی (UWW) از شرکت در مسابقات ورزشی محروم شدم.»
هرچند ترک‌ها جایگزین او را در وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک به اتحادیه جهانی معرفی کردند، اما در عین حال در روزهای گذشته به صورت مستمر و با نامه‌نگاری با اتحادیه جهانی، به دنبال بخشش این قهرمان عنوان‌دار جهان و بازگرداندن او به المپیک پاریس هستند.
باید دید آیا اتحادیه جهانی در حالی که رقابت‌های المپیک 2024 ستاره‌های زیادی را از دست داده، با بازگشت رضا کایالپ موافقت خواهد کرد یا خیر.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره