نماد آخرین خبر

حضور ۶۳ کشور جهان در کشتی المپیک

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حضور ۶۳ کشور جهان در کشتی المپیک

ایسنا/اتحادیه جهانی کشتی وضعیت کسب سهمیه‌های المپیک در قاره‌های مختلف را اعلام کرد.
 ۲۹۰ کشتی گیر از ۶۳ کشور جهان در رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حاضر می‌شوند. آمریکا با ۱۶ کشتی‌گیر بیشترین سهمیه را در کشتی مردان و زنان بدست آورده است.
آمریکا ۶ سهمیه کامل در کشتی آزاد و ۶ سهمیه کامل در کشتی زنان را بدست آورد و موفق به کسب ۴ سهمیه نیز در کشتی فرنگی شد.
پس از ایالات متحده، ژاپن ۱۳ سهمیه شامل شش سهمیه در کشتی زنان، چهار سهمیه در کشتی آزاد و سه سهمیه در کشتی فرنگی را از آن خود کرد.
آذربایجان و چین نیز هر کدام ۱۲ سهمیه کسب کردند. آذربایجان ۶ سهمیه در کشتی آزاد، ۵ سهمیه در کشتی فرنگی و یک سهمیه نیز در کشتی زنان بدست آورد و چین نیز صاحب ۵ سهمیه در کشتی زنان، چهار سهمیه در کشتی آزاد و سه سهمیه در کشتی فرنگی شد.
کشورهای ایران، مصر و ترکیه هر کدام ۱۱ سهمیه برای حضور در رقابت‌های کشتی المپیک پاریس کسب کرده‌اند. مصر با ۶ سهمیه کامل در کشتی فرنگی، ۴ نفر در کشتی آزاد و یک نفر در کشتی زنان عازم المپیک می‌شود. ایران نیز با ۶ فرنگی کار و ۵ آزادکار راهی پاریس خواهد شد و ترکیه نیز موفق به کسب ۵ سهمیه در کشتی زنان، ۴ سهمیه در کشتی فرنگی و ۲ سهمیه نیز در کشتی آزاد المپیک پاریس شده است.

کوبا و قرقیزستان نیز با ۱۰ سهمیه عازم رقابت‌های کشتی المپیک خواهند بود. کوبا پنج سهمیه در کشتی فرنگی بدست آورد، سه سهمیه در کشتی آزاد و دو سهمیه نیز در کشتی زنان دارد. قرقیزستان نیز چهار سهمیه در کشتی فرنگی، سه سهمیه در کشتی آزاد آزاد و ۳ سهمیه نیز در کشتی زنان دارد.
مغولستان و اوکراین ۹ سهمیه برای المپیک پاریس ۲۰۲۴ به دست آوردند. مغولستان صاحب ۶ سهمیه کامل در کشتی زنان شد و ۳ سهمیه نیز در کشتی آزاد بدست آورد. اوکراین نیز چهار سهمیه در کشتی زنان، سه سهمیه در کشتی آزاد و دو سهمیه نیز در کشتی فرنگی را از آن خود کرد.
کشورهای الجزایر و قزاقستان نیز هشت سهمیه کسب کردند.چهار کشور هفت سهمیه دارند، چهار کشور هر کدام شش سهمیه دارند و شش کشور نیز صاحب پنج سهمیه شدند.
پنج کشور دیگر هر کدام چهار سهمیه، سه کشور هر کدام سه سهمیه و ۱۰ کشور نیز هر کدام دو سهمیه برای بازی های المپیک پاریس کسب کردند.
همچنین ۱۵ کشور به یک سهمیه المپیک رسیدند. علاوه بر این دو ورزشکار بی طرف به همراه دو ورزشکار پناهنده در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ حضور خواهند داشت.
تعداد سهمیه‌های کشتی در ۵ قاره:
قاره اروپا با ۱۰۹ کشتی‌گیر(۳۷.۸۵ درصد)
قاره آسیا با ۸۵ کشتی‌گیر(۲۹.۵۱ درصد)
قاره آمریکا با ۵۵ کشتی‌گیر(۱۹.۱۰ درصد)
قاره آفریقابا ۳۳ کشتی‌گیر(۱۱.۴۶ درصد)
قاره اقیانوسیه با ۶ کشتی‌گیر(۲.۰۸ درصد)
حضور ۶۲ کشور جهان در رقابت‌های کشتی المپیک پاریس:

۲۷ کشور در قاره اروپا(۴۳.۵۵ درصد)
۱۲ کشور در قاره آسیا(۱۹.۳۵ درصد)
۱۲ کشور در قاره آمریکا(۱۹.۰۵ درصد)
۷ کشور در قاره آفریقا(۱۱.۲۹ درصد)
۴ کشوردر قاره اقیانوسیه( ۶.۴۵ درصد)


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره