نماد آخرین خبر

عمان نخستین حریف ملی‌پوشان هندبالیست جوان ایران

منبع
مهر
بروزرسانی
عمان نخستین حریف ملی‌پوشان هندبالیست جوان ایران

مهر/ تیم ملی هندبال جوانان ایران فردا در نخستین دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی آسیا به مصاف عمان می‌رود.
تیم ملی هندبال جوانان پسر ایران که با ۲ پیروزی برابر کویت و چین در مرحله مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا به عنوان تیم نخست گروه B به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده است، در نخستین بازی خود در این مرحله، فردا، پنجشنبه، ۲۸ تیر، ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به مصاف عمان می‌رود.
عمان سابقه حضور زیادی در ۱۸ دوره برگزار شده رقابت‌های قهرمانی جوانان پسر آسیا نداشته و تنها ۶ دوره در این مسابقات شرکت کرده است.
این کشور طی ۶ دوره حضور خود دو عنوان ششمی در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۴، یک رده هفتمی در سال ۱۹۹۶، یک رده هشتمی در سال ۲۰۱۸، یک عنوان نهمی در سال ۲۰۰۰ و یک رده یازدهمی در سال ۲۰۱۴ در کارنامه خود ثبت کرده است.
عمان در مرحله مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا در گروه C با اردن میزبان و هند همگروه بود که ۲۵ - ۴۰ هند را از پیش رو برداشت اما مقابل اردن ۲۲ - ۳۰ شکست خورد تا به عنوان تیم دوم گروهش راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.
تیم ملی هندبال پسر کشورمان پس از عمان در گروه دوم مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم‌های عربستان و ژاپن خواد رفت.

در این مرحله هشت تیم در دو گروه چهار تیمی قرار گرفته‌اند که دو تیم برتر از هر گروه به مرحله نیمه نهایی رفته و مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۵ در لهستان را کسب خواهند کردد.
هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا تا ۴ مرداد به میزبانی اردن برگزار می‌شود. ۴ تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ در لهستان را کسب می‌کنند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره