نماد آخرین خبر

آنچلوتی چه خوابی برای امباپه دیده است

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
آنچلوتی چه خوابی برای امباپه دیده است

ورزش 3/در دوره‌ای از دوران حرفه‌ای کارلو آنچلوتی، هواداران در مورد آینده این سرمربی ایتالیایی تردید داشتند. اما نه، این تردیدها مربوط به اواسط دهه 1990، زمان آغاز دوران مربیگری او و یا پس از شکست مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 نبود. بعد از پیوستن به ناپولی در تابستان 2018، این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با شکستی زودهنگام مواجه شد. این بدترین حذف زودهنگام آنچلوتی در این رقابت‌ها از سال 2000 بود. آنها در سری آ به مقام دومی دست یافتند، اما در همان فصل در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا نیز با شکستی زودهنگام روبرو شدند. کارلتو یک سال دیگر دوام نیاورد و پس از اخراج از ناپولی در دسامبر 2019، به سرعت راهی اورتون شد. او در لیورپول شروع خوبی داشت، اما با کسب مقام دهمی در لیگ برتر انگلیس به کار خود پایان داد.
بسیاری تصور می‌کردند که بازگشت رئال مادرید به سراغ او در تابستان 2021 یک معجزه است، اما چند ماه بعد، این آنچلوتی بود که پس از اخراج زین‌الدین زیدان با فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه تماس گرفت و گفت: "اگر به مربی نیاز دارید، من اینجا هستم."
این تصمیم کهکشانی‌ها را به قله‌های جدید رساند. آنچلوتی با رئال مادرید به عنوان اولین سرمربی تاریخ، برای چهارمین بار قهرمان لیگ قهرمانان شد و این موفقیت را در فصل گذشته نیز تکرار کرد. او با کسب چندین جام داخلی دیگر، اکنون دنیای فوتبال مشتاق است بداند راز او برای پایان دادن به هر فصل با یک سیگار چیست.
در اولین حضور خود در برنابئو، او پس از دوران خوزه مورینیو، با چندین ترکیب مختلف از جمله 1-3-2-4، 2-4-4 و 3-3-4 بازی کرد. آنچلوتی به بازیکنانش آزادی عمل بیشتری داد و در عین حال از توانایی‌های طبیعی آنها نهایت استفاده را برد. او با آزادی عمل بیشتر به کریستیانو رونالدو در سمت چپ خط حمله به جای نقش سنتی مهاجم نوک، باعث شکوفا شدن استعداد او شد. در دوران دوم حضورش در رئال، کریم بنزما نیز با آزادی عمل بیشتر به مهاجم اصلی تیم تبدیل شد. بعدا به این دو نکته باز خواهیم گشت.

رئال مادرید تحت نظر آنچلوتی با تأکید بر تعادل و سازماندهی دفاعی، به بازی مستقیم و عمقی ادامه می‌دهد. کیلیان امباپه به تیمی بسیار روان و با تجربه که از سوپراستارهای اواخر دهه 20 و اوایل دهه 30 خود تشکیل شده و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده و تمام عناوین داخلی اسپانیا را کسب کرده است، ملحق خواهد شد. اما جای خالی آنها در مرکز خط حمله به چشم می‌خورد.

بزرگترین تفاوت بین فصل‌های 23-2022 و 24-2023 منبع گلزنی تیم است. در فصل گذشته، بنزما با 23 گل، شش گل بیشتر از وینیسیوس جونیور به ثمر رساند و به عنوان نقطه کانونی تیم درخشید. اما در فصل گذشته و بدون حضور این بازیکن فرانسوی، جود بلینگام با دو گل بیشتر از وینیسیوس جونیور به عنوان بهترین گلزن باشگاه تبدیل شد، چرا که به هافبک انگلیسی وظایف گلزنی داده شد و در راس خط حمله رئال به میدان رفت.

با توجه به اینکه امباپه جایگاه وینگر چپ برزیلی را نخواهد گرفت و تمایل زیادی به بازی در سمت راست ندارد، انتظار می‌رود رئال کارلو به گفته‌ی بسیاری بهترین بازیکن حال حاضر جهان، این بازیکن را در نقش آزاد در راس خط حمله به کار گیرد.
با وجود اینکه خروج کریم بنزما از رئال مادرید هرگز به طور کامل جبران نشده و نقش او تا حدودی توسط حرکات در عمق جود بلینگام "پوشش داده شده"، حالا با پیوستن کیلیان امباپه، به نظر می رسد جانشین واقعی بنزما پیدا شده است.
رقابت این دو بازیکن برای توپ طلای امسال، تماشایی خواهد بود. این امر که جود چگونه به بازی در پست هایی که کمتر گل می زند با حضور امباپه در نوک خط حمله واکنش نشان می‌دهد، جالب خواهد بود.
یکی از مهمترین ویژگی های کارلو آنچلوتی، توانایی او در برقراری و حفظ روابط عالی با بازیکنانش است. اگر او بتواند بین این دو بازیکن - و همچنین وینیسیوس جونیور -  هماهنگی ایجاد کند، هیچ بعید نیست که آنچلوتی بتواند ششمین قهرمانی لیگ قهرمانان و افتخارات بیشتری را کسب کند.
با حضور امباپه به عنوان بازیکن آزاد، عصر جدیدی از کهکشانی ها در رئال مادرید آغاز شده است و آنها مرد درستی برای هدایت این تیم به سوی فتح قله های بالاتر را در اختیار دارند.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره