نماد آخرین خبر

سوء استفاده از داوران به خاطر عشق!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
سوء استفاده از داوران به خاطر عشق!

ورزش 3/یکی از داوران فعال فصل گذشته لیگ برتری متنی شکوه آمیز را درباره شرایط جامعه داوری در اختیار "ورزش‌سه"، قرار داده است.
همواره بحث دستمزد داوران در فوتبال دنیا یکی از مسائل داغ و چالشی به شمار می‌رود که در فوتبال ایران با توجه به دستمزدی که برای هر بازی به داوران داده می‌شود، این چالش به شکل یک بحران و معضل درآمده که تبعات زیادی را هم به همراه داشته است.
اخیرا مقایسه‌ای میان دستمزد داوران در دنیا صورت گرفته که داوران حاضر در لالیگا با 4200 یورو برای هر مسابقه بیشترین دستمزد را می‌گیرند و در مقابل داوران شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران 5 یورو برای هر بازی دستمزد دریافت می‌کنند! 
این موضوع سبب شده تا یاسر همرنگ متنی شکوه‌آمیز درباره این موضوع منتشر کند و با تیتر: سوء استفاده از داوران به خاطر عشق"، به این موضوع که ناعادلانه می‌داند، اعتراض کند.
داوری در ایران از زمان‌های گذشته با کلمه عشق و‌علاقه عجین شده است و همواره در کلاسهای مختلف بیان‌ می شود که در داوری پول نیست و فقط عشق و‌علاقه وجود دارد. شاید تا سالهای گذشته با این حرف میشد کسی را در داوری حفظ کرد ولی الان با این شرایط اقتصادی و با این حجم پول که در فوتبال جابجا میشود فقط برای داوری عشق کافی نیست. نیاز به توجه و هزینه دارد، داوری که در بهترین شرایط در فوتبال ایران سالیانه ۱۰۰ میلبون دریافت نمیکند چطور میتواند برای بازیکنی دارای قرارداد میلیاردی قضاوت کند؟! اصلا قضاوت بکند آیا روح و روانش آسیب نمیبیند؟! آیا فشار مضاعفی در هر لحظه ی زندگی به او وارد نمیشو؟! در فوتبالی که همه از ان بهره مند هستند چرا داوران نادیده گرفته میشوند؟ تا حدی که در فصل زمستان لباس گرم‌و آستین بلند به آنها داده نشد! با انگیزه های درونی و عشق و علاقه تا چه زمانی میشود ادامه داد؟! بدترین تهمتها را بشنوی و اجازه ی دفاع نداشته باشی! آیا به این فکر کرده اید آسیبهای روانیه این حرفه در آینده چه بلایی بر سر داوران می آورد!؟آیا وقت آن نرسیده نگاهمان را عوض کنیم؟آیا داوران از بدنه ی این فوتبال نیستند که با انها چنین بی مهری میشود!؟
به نظر من باید گامهای سریع،مهم و تاثیر گذار جهت بالا بردن انگیزه های درونی و بیرونیه داورانمان برداریم که اگر چنین نکنیم با هیچ تکنولوژی نمیتوانیم جای نیروی انسانیه قوی کارامد و علاقه مند را پر کنیم.

نیروی انسانی یک مجموعه مهمترین رکن یک مجموعه است.»
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره