نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

طارمی خیلی زود دل همه را به دست آورد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
طارمی خیلی زود دل همه را به دست آورد!

ورزش 3/درخشش مهدی طارمی در دیدار برابر لوگانو، مورد توجه بسیاری از رسانه‌های ایتالیایی و پرتغالی قرار گرفته است.
نخستین بازی مهدی طارمی برای اینتر هر چند که رسمی نبود ولی او درخشش فوق العاده‌ای برابر نائب قهرمان فصل گذشته لیگ سوئیس داشت و در پیروزی سه بر دو نراتزوری، روی تمامی گل‌های تیمش نقش مستقیم را ایفا کرد و برای لائوتارو مارتینز و مارکوس تورام، خط و نشان بزرگی کشید.
طارمی در این مسابقه، پاس گل نخست را به خواکین کوره‌آ داد و سپس یک پنالتی گرفت و خودش آن را وارد دروازه کرد و در ادامه با یک ضربه چیپ، گل سوم را وارد دروازه لوگانو کرد که این درخشش، بازتاب زیادی در رسانه‌های ایتالیا و پرتغال داشت.
وب سایت اینتر نیوز در این خصوص نوشت:
دیدار دوستانه اینتر - لوگانو اولین بازی پیش‌فصل برای قهرمانان ایتالیا به سرمربیگری سیمونه اینزاگی بود که هنوز بسیاری از بازیکنان ملی‌پوش خود را به دلیل تعطیلات در اختیار نداشت. پس از نیمه اولی که با شکست به پایان رسید، تیم اینزاگی توانست به بازی بازگردد؛ نقشی کلیدی در این بازگشت برعهده خرید جدید آنها بود.
در نیمه دوم، مهدی طارمی، مهاجم جدید اینتر، نقش اول را ایفا کرد. "پادشاه ایرانی" ابتدا با یک ضربه پنالتی در دقیقه 59 نتیجه را 2-2 کرد. بازیکن سابق پورتو به همین گل بسنده نکرد و در اولین حضور خود با پیراهن اینتر، یک دبل ثبت کرد. طارمی در دقیقه 65 با یک چیپ زیبا نتیجه را 3-2 کرد. اینتر با این بازگشت توانست لوگانو را شکست دهد و طارمی از همان ابتدا کیفیت‌های خود را به نمایش گذاشت. اینزاگی می‌تواند با خوشحالی در انتظار بازگشت تدریجی ملی‌پوشان باشد.

وب سایت اینتر 1908 نیز در گزارشی آورده است:
اولین بازی دوستانه تابستانی قهرمان ایتالیا در اردوی آماده‌سازی برای فصل جدید، برگزار شد. تیم اینتر تحت هدایت اینزاگی در پینتینا، در دیداری که پشت درهای بسته برگزار شد، با نتیجه 3-2 لوگانو را شکست داد. نراتزوری‌ها با گلی از کوره‌آ (روی پاس گل طارمی) پیش افتادند، اما ابتدا گل تساوی و سپس گل برتری لوگانو به ثمر رسید. نیمه اول با نتیجه 2-1 به نفع لوگانو به پایان رسید. در نیمه دوم، طارمی با دبل خود نتیجه را تغییر داد و اولین پیروزی پیش‌فصل به نام اینتر ثبت شد.
وب سایت توتو مرکاتو وب نیز درخصوص این دیدار گزارش داده است:
نخستین بازی دوستانه اینتر با نتیجه 3-2 به سود اینتر به پایان رسید. در این بازی، مهدی طارمی، مهاجم جدید ایرانی این تیم، دوبار دروازه لوگانو را باز کرد. گل دیگر اینتر توسط کوره‌آ به ثمر رسید.
وب سایت کالچومرکاتو نیز با تیتر "تاثیرگذاری طارمی" نوشته است:
مهدی طارمی در اولین بازی خود برای اینتر عملکردی چشمگیر داشت. مهاجم ایرانی که به صورت آزاد از پورتو به اینتر پیوسته بود، در نیمه اول پاس گل برای کوره‌آ را فراهم کرد و در نیمه دوم با دبل خود نتیجه را تغییر داد. اینتر با نتیجه 3-2 در اولین بازی دوستانه فصل مقابل لوگانو، که در دو نیمه 40 دقیقه‌ای در آپیانو جنتیله برگزار شد، به پیروزی رسید.
وب سایت فوتبال ایتالیا نیز از تیتر "طارمی در اولین تست پیش فصل اینتر، بریس قابل توجهی به دست آورد" را برای گزارش خود انتخاب کرده و در ادامه نوشته است:
مهدی طارمی در اولین بازی تدارکاتی خود در اینتر ، دو گل را در پیروزی 3-2 مقابل لوگانو به ثمر رساند. قهرمانان ایتالیا بدون بسیاری از بازیکنان برتر خود که در یورو 2024 یا کوپا آمریکا حضور داشتند به میدان رفتند.
طارمی نمی‌توانست برای شروع با باشگاه جدیدش صبر کند و در کنار خواکین کوره‌آ در برابر تیم سوئیسی لوگانو در ترکیب اصلی قرار گرفت. این بازی پشت درهای بسته در مرکز آموزشی BPER که به تازگی تغییر نام داده در آپیانو جنتیله برگزار شد.
طارمی ملی پوش ایران فردا 32 ساله می‌شود و قبل از زدن دو گل خود که با یک ضربه پنالتی و یک چیپ زیبا به دست آمدند، یک پاس گل به کوره‌آ هدیه داد.
وب سایت رسمی اینتر نیز در بخشی از گزارش این دیدار نوشته است:
طارمی و کوره‌آ مکرراً به عقب می‌آمدند تا با هم‌تیمی‌هایشان همکاری کنند و آرایش دفاعی لوگانو را بشکنند. بازی در دقیقه ۵۳ به طور کامل تغییر کرد، ارسال کاماته دفع شد ولی طارمی اولین نفری بود که به توپ رسید. ضربه سر او به دست پاپادوپولوس برخورد کرد. از روی نقطه پنالتی، خرید جدید نراتزوری بدون نقص عمل کرد.

اولین گل مهدی نتیجه را به تساوی کشاند؛ اما این بازیکن ایرانی بی‌قرار بود، بر سر هر توپ می‌جنگید، به خوبی حرکت می‌کرد و در تمام نقاط خط حمله حضور داشت. در دقیقه ۶۰، اینتر بازگشت خود را کامل کرد. برنبروچ یک پاس درخشان عمقی برای طارمی فرستاد؛ این مهاجم در ضدحمله با سرعت بالا، مدافع خود را پشت سر گذاشت و با یک چیپ زیبا گل سوم را به ثمر رساند که از بالای سر دروازه‌بان تازه‌وارد، پسفتیس، عبور کرد.
درخشش طارمی حتی از دید پرتغالی‌ها دور نماند. روزنامه اوجوگو با تیتر "طارمی پس از جدایی از پورتو، در اولین بازی خود برای اینتر دو گل زد"، نوشت:
پس از ترک باشگاه پورتو، طارمی در اولین بازی خود برای اینتر دبل کرد. مهاجم سابق دراگون‌ها دو گل در مقابل لوگانو به ثمر رساند و در یک بازی دوستانه پیش‌فصل به پیروزی ۳-۲ قهرمان ایتالیا کمک کرد.
مهاجم ایرانی که به عنوان بازیکن آزاد از پورتو جدا شده بود، اولین گل خود برای اینتر را در دقیقه 53، زمانی که تیم با نتیجه ۱-۲ عقب بود، به ثمر رساند و سپس در دقیقه ۵۸ با یک ضربه چیپ گل دوم خود را زد و نتیجه بازی را تغییر داد.
روزنامه آبولا نیز با استفاده از تیتر "دبل طارمی در اولین بازی برای اینتر" آورده است:
مهدی طارمی به بهترین شکل ممکن برای اینتر بازی کرد. بازیکن سابق پورتو در پیروزی ۳-۲ مقابل لوگانو، یک پاس گل داد و دو گل به ثمر رساند.
خواکین کوره‌آ در دقیقه ۱۱ با پاس گل طارمی، گل اول را به ثمر رساند. لوگانو با دو گل پریزبیلکو در دقایق ۲۱ و ۲۷ نتیجه را برگرداند.
در نیمه دوم، مهاجم ایرانی دوباره درخشید و با دو گل در دقایق 53 (از روی نقطه پنالتی) و ۵۸، پیروزی را برای قهرمان ایتالیا به ارمغان آورد.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره