نماد آخرین خبر

UFC منتظر ستاره کشتی روسیه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
UFC منتظر ستاره کشتی روسیه

ایسنا/ زائوربک سیداکوف می‌گوید نمی‌خواهد چند سال انتظار بکشد تا دوباره در یک رویداد کشتی حضور داشته باشد و به دنبال رفتن به UFC است.
زائوربک سیداکوف یکی از بزرگترین کشتی‌گیران آزاد چند سال اخیر در حال برنامه ریزی برای تغییر رشته ورزشی‌اش است. قهرمان وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو اعلام کرد که تمایل دارد در UFC رقابت کند.  او می‌تواند به چهره جدید UFC برای چند سال آینده تبدیل شود. 
سیداکوف ۲۸ سال سن دارد و در کنار عبدالرشید سعدالله‌یف یکی از ستاره های اصلی کشتی روسیه است. او در سال ۲۰۲۰ در وزن ۷۴ کیلوگرم ماگومدحبیب کادیماگومدوف را در فینال شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد و قصد داشت از طلای خود در پاریس دفاع کند اما کمیته بین‌المللی المپیک به او اجازه حضور در المپیک را نداد. 
از سیداکوف اغلب در مورد امکان تغییر به MMA سوال می شود و  کشتی‌گیر اهل اوستیا قرار است به زودی وارد این رشته ورزشی شود.  سیداکوف در یکی از مصاحبه هایش گفت: برای بررسی شرایط خودم در این رشته و کسب پول راهی UFC خواهم شد. حالا باید بقیه بچه‌ها جای من را در تیم کشتی روسیه پر کنند. این مهمترین چیز است.  من  چاره دیگری ندارم. می‌خواهم در ورزش بمانم اما دیگر پسر کوچکی نیستم که بتواند شبانه روز سخت کار کند تا شاید چند سال دیگر فرصت حضور در یک دوره المپیک را داشته باشد. می‌خواهم الان از وقتم استفاده کنم. مهمترین چیز این است که الان شرایط فیزیکی خوبی دارم.   
کمیته بین‌المللی المپیک ورزشکاران شاخصی چون عبدالرشید سعدالله‌یف، قهرمان دو دوره المپیک، زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف، موسی اولویف و آرتور نایفونف را از حضور در بازی‌های المپیک محروم کرد. این کمیته همچنین از ناچین مونگوش، شمیل ممدوف، ارسلان باگایف، عبدالله قربانوف، آلن اوستایف، ماگومد مرتضی‌علیف، ناتالیا مالیشوا، آلینا کاسابیوا و الیزاوتا پتلیاکوا دعوت کرده بود در المپیک شرکت کنند ولی همه این ورزشکاران کناره‌گیری‌شان را از حضور در المپیک اعلام کردند.



ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره