نماد آخرین خبر

افزایش میلیاردی قراردادها در لیگ کشتی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افزایش میلیاردی قراردادها در لیگ کشتی

ایسنا/رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی از افزایش قابل توجه مبلغ قرارداد با کشتی‌گیران حاضر در لیگ امسال خبر داد و گفت: لیگ کشتی از حالت دو قطبی خارج شده است.
حمید یاری با بیان اینکه مراسم قرعه کشی لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در تاریخ ۱۰ مرداد برگزار می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشتی آزاد و فرنگی از نظر بودجه و شرایط مالی نسبت به سال گذشته شرایط بسیار بهتری دارند و کشتی‌گیران خوب ما در تیم‌های مختلف به خدمت گرفته شده‌اند. سال های قبل شاهد دو قطبی بودن لیگ بودیم اما امسال قطعا این شرایط تغییر خواهد کرد و تیم‌های مدعی بیشتری را شاهد خوهیم بود. همین موضوع نویدبخش این است که لیگ برتر کشتی از جذابیت و حساسیت بیشتری نسبت به گذشته برخودار خواهد بود.
رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی، افزود: حضور ۶ تیم در لیگ برتر کشتی فرنگی و لیگ برتر کشتی آزاد قطعی شده و در کشتی آزاد نیز ۴ تیم دیگر درخواست حضور در لیگ را داشته‌اند که در صورت پرداخت ورودیه و ثبت نام آن‌ها در سامانه کشتی، نام این تیم‌ها اعلام خواهد شد. در سال‌های قبل تیم‌هایی با اهداف خاص نام خود را مطرح کردند اما از حضور در لیگ انصراف دادند، بر همین اساس امسال جلوی این کار گرفته شده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تلاش‌های فدراسیون کشتی در بالا بردن برند کشتی نقش زیادی در افزایش استقبال برای تیمداری در لیگ برتر کشتی داشته است، گفت: با حساسیت سازمان لیگ فدراسیون کشتی، تیم‌هایی مجوز حضور در لیگ را بدست آوردند که از نظر مالی در شرایط خوبی باشند و بتوانند به تعهدات خود در قبال کشتی‌گیران عمل کنند.
رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی، افزود: در سال‌های قبل مشکلاتی نظیر عدم پرداخت پول کشتی‌گیران بوجود آمد که این موضوع هم به این دلیل بود که برخی کشتی گیران قرارداد داخلی و خارج از قرارداد رسمی ثبت شده در سازمان لیگ داشتند که تیم‌ها بعضا به آن عمل نمی‌کردند و امکان پیگیری قانونی نیز وجود نداشت اما امسال قرارداد کشتی‌گیران در سامانه ثبت می‌شود و پس از ثبت، امکان تغییر تیم وجود ندارد. این موضوع از مشکلاتی مثل امضای قرارداد با دو یا سه تیم نیز که در سال های قبل وجود داشت جلوگیری کرده است.
یاری با قدردانی از سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان برای همکاری با سازمان لیگ، خاطرنشان کرد: آن‌ها برای ما این محدودیت را نگذاشتند که مراحل ثبت قراردادها در لیگ امسال به بعد از المپیک موکول شود. البته تیم‌ها حق صحبت یا عقد قرارداد با ۱۱ ملی‌پوش کشتی ما در المپیک را ندارند و مذاکره با آن‌ها باید بعد از المپیک باشد. هر چند برخی تیم‌ها با یکی دو المپیکی تماس‌هایی داشتند که باعث بوجود آمدن گلایه شد.

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در پایان با اشاره به افزایش چشمگیر مبالغ قراردادهای کشتی‌گیران، گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی کشتی‌گیر قرارداد میلیاردی برای حضور در لیگ کشتی ثبت کرده اند که این موضوع حاصل تلاش های فدراسیون کشتی و برنامه‌های سازمان لیگ فدراسیون کشتی بوده است.



ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره