نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

گزارش ویژه اینتر: طارمی، مردی که آرزو داشت پلیس شود!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
گزارش ویژه اینتر: طارمی، مردی که آرزو داشت پلیس شود!

ورزش 3/وب سایت رسمی اینتر در گزارشی به ذکر 10 نکته خاص از زندگی شخصی و حرفه ای مهدی طارمی پرداخته و اینکه او از رونالدو اورجینال به عنوان بت دوران حرفه ای خود یاد کرده است.
تمرینات اینتر این روزها و در غیاب ستاره های مطرح و ملی پوش این تیم در شرایطی برگزار می شود که مهدی طارمی به عنوان مطرح ترین چهره حاضر در کمپ آپیانو جنتیله، به شدت مورد توجه رسانه ها و البته بخش مدیای باشگاه قرار گرفته است.
وب سایت رسمی نراتزوری در گزارشی، به معرفی اجمالی طارمی پرداخته و 10 نکته را درخصوص این بازیکن و همچنین برخی علایق و خاطرات او منتشر کرده که در زیر می خوانیم:
* تولد و شروع فوتبال: مهدی طارمی، مهاجم جدید تیم اینتر، در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۲ در بوشهر ایران متولد شد. او فوتبال خود را در تیم‌های جوانان شهرش، ابتدا در برق بوشهر و سپس در ایران‌جوان آغاز کرد. در سال ۲۰۱۴ به پرسپولیس، یکی از مهم‌ترین تیم‌های لیگ ایران، پیوست و در ۱۱۲ بازی ۵۵ گل به ثمر رساند و دو قهرمانی لیگ را کسب کرد. پس از چهار فصل موفق، در ژانویه ۲۰۱۸ به قطر و تیم الغرافه رفت. یک سال و نیم بعد، در سال ۲۰۱۹ به اروپا منتقل شد و ماجراجویی خود را در ریو آوه پرتغال آغاز کرد، جایی که یک فصل بازی کرد و آقای گل لیگ برتر پرتغال شد. پیش از پیوستن به اینتر، چهار سال در پورتو بازی کرد و در ۱۸۲ بازی ۹۱ گل به ثمر رساند و یک قهرمانی لیگ را به دست آورد.
* یک خانواده فوتبالی
طارمی در خانواده‌ای رشد کرد که فوتبال نقش مهمی در آن داشت: پدرش علیشاه و برادر بزرگ‌ترش محمد هر دو در ایران فوتبالیست حرفه‌ای بودند. پدرش عمدتاً به عنوان مهاجم به میدان می‌رفت، اما در طول دوران حرفه‌ای خود به عنوان دروازه‌بان و مدافع نیز بازی کرد. برادرش نیز بیشتر به عنوان هافبک فعال بود، اما در طول دوران حرفه‌ای خود همه نقش‌ها به جز دروازه‌بان را تجربه کرد.

* انتخاب طبیعی
طارمی انتخاب طبیعی خود را برای فوتبالیست شدن داشت: اگر او فوتبالیست حرفه‌ای نمی‌شد، در کودکی آرزو داشت که پلیس شود.

* الگوی اینتر
مهدی از کودکی در خط حمله بازی می‌کرد: الگو و منبع الهام او همیشه رونالدو، اسطوره اینتر، بوده است.
* اولین ایرانی
در تاریخ طولانی نراتزوری، تاکنون هیچ بازیکنی از ایران در این تیم بازی نکرده بود: طارمی اولین بازیکن ایرانی است که پیراهن اینتر را به تن می‌کند. او ارتباط عمیقی با تیم ملی دارد: مهدی ۸۵ بازی و ۴۹ گل ملی در کارنامه دارد و در دو جام ملت‌های آسیا و دو جام جهانی شرکت کرده است. طارمی سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است: تنها علی دایی (۱۰۸) و سردار آزمون (۵۳) از او پیشی گرفته‌اند.
* بزرگ‌ترین احساسات
در یک کارنامه پر از چالش، لحظات به‌یادماندنی زیادی وجود دارد: برای طارمی دو بازی بیشترین احساسات را برای او به همراه داشت. اولین بازی در ۱۵ آوریل ۲۰۱۶، دربی تهران بین پرسپولیس و استقلال بود: مقابل بیش از ۹۰ هزار تماشاگر، مهدی دو گل زد و یک پاس گل داد و نقش اساسی در پیروزی ۴-۲ پرسپولیس داشت که در پایان سال قهرمان شد. دومین بازی در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸ در سارانسک، در جریان جام جهانی روسیه بود: ایران با شکست پرتغال می‌توانست به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند، اما بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید و منجر به حذف تیم ملی ایران شد.
* در قطر با وسلی اسنایدر
در دوران حضورش در الغرافه، طارمی هم‌تیمی وسلی اسنایدر، اسطوره اینتر، بود. وسلی از ژانویه ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۹ برای تیم متعلق به دوحه بازی کرد، درست به مانند مهدی. طارمی، وسلی را بازیکنی خاص، فردی مهربان و همیشه آماده کمک به هم‌تیمی‌ها و یک حرفه‌ای بزرگ توصیف می‌کند. مهدی چیزهای زیادی از وسلی یاد گرفت.
* گلزن بی‌رحم

در طول دوران حرفه‌ای خود، طارمی در مجموع ۲۴۳ گل در ۴۷۵ بازی به ثمر رسانده است، با میانگین ۰.۵ گل در هر بازی. مهدی چهار بار عنوان آقای گل لیگ را کسب کرده است: دو بار در ایران (شانزده گل در فصل ۲۰۱۵/۱۶، هجده گل در فصل ۲۰۱۶/۱۷) و دو بار در پرتغال (هجده گل در فصل ۲۰۱۹/۲۰ و همچنین ۲۲ گل در فصل ۲۰۲۲/۲۳).
* برگردان‌ها
مهدی به خاطر توانایی تکنیکی بالای خود مشهور است: این مهاجم ایرانی متخصص زدن گل‌های برگردان است. این مهارت با دریافت جوایز نیز تأیید شده است: در فصل ۲۰۲۰/۲۱، یوفا گل آکروباتیک او با پورتو مقابل چلسی را به‌عنوان بهترین گل آن دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان انتخاب کرد. مهدی این گل را زیباترین گل دوران حرفه‌ای خود می‌داند، در کنار یک برگردان دیگر که مقابل بارسلونا زد اما به دلیل حضور در شرایط آفساید مردود اعلام شد.
* علاقه به والیبال
علاوه بر فوتبال، ورزش مورد علاقه مهدی بدون شک والیبال است که در ایران بسیار محبوب است: تیم ملی والیبال مردان ایران در المپیک ۲۰۱۶ در ریو و ۲۰۲۱ در توکیو شرکت کرده است.
* موسیقی
طارمی به موسیقی ایرانی علاقه خاصی دارد: از بین همه ژانرها، ترانه‌های خوانندگان ایرانی همچنان مورد علاقه او هستند.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره