نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

ممبینی: همه باشگاه ها به دنبال استاندارد سازی ورزشگاه ها هستند

منبع
مهر
بروزرسانی
ممبینی: همه باشگاه ها به دنبال استاندارد سازی ورزشگاه ها هستند

مهر/دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: انگیزه در همه باشگاه ها برای استاندارد سازی ورزشگاه ها وجود دارد.
هدایت ممبینی در حاشیه جلسه هماهنگی تأیید ورزشگاه‌ها اظهار داشت: در جهت استانداردسازی ورزشگاه‌ها امروز (دوشنبه اول مرداد) برای هشتمین بار تشکیل جلسه دادیم. خدا را شکر انگیزه استانداردسازی ورزشگاه‌ها در همه باشگاه‌ها وجود دارد و مدیران کل اداره ورزش و جوانان استان‌هایی که درگیر استاندارسازی ورزشگاه‌ها بودند در این جلسه حضور داشتند.
او ادامه داد: یکی از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا استاندارسازی ورزشگاه‌ها است و امیدوارم ورزشگاه‌ها را به نقطه استاندارد برسانیم.

ممبینی درباره وضعیت دو ورزشگاه آزادی و تختی گفت: ما با استانداردهای روز دنیا فاصله زیادی داریم و در تمام دنیا ورزشگاه های مختص فوتبال تماشاگران از امکانات خوبی برخوردار هستند. تلاش ما بر این است تا ضعف های عمده را بر طرف کنیم اگر قرار است ورزشگاهی ساخته شود باید با استانداردهای روز و مخصوص فوتبال باشد. در خیلی از جاهای دنیا پیست تارتان ندارند و فاصله زمین با تماشاگران منسوخ شده است. در دنیا یک ورزشگاه در مدت کمی ساخته می‌شود و ما متاسفانه هنوز به این تکنولوژی نرسیده‌ایم.
او ادامه داد: بیش از یک سال است که درگیر بازسازی ورزشگاه آزادی هستیم و دوستان زحمات زیادی می کشند اما روند مطابق انتظارات ما نیست. با توجه به دیدار های حساسی که در پیش داریم انتظار داشتیم تا کار با سرعت بیشتری انجام شود که متاسفانه اینکونه نشد. ما در تهران باید ورزشگاهی داشته باشیم که در کنار آزادی بتواند به برای انجام مسابقات کمک کند. شاید ما بخواهیم در هفته ۳ بازی تیم ملی، استقلال و پرسپولیس را برگزار کنیم که کار بسیار دشواری است .  اینکه مشکلات تختی را در کنار آزادی برطرف کنیم و به دو باشگاه کمک کند، ایده خوبی است.
دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری بازی در ورزشگاه پاس بدون حضور تماشاگران امکان پذیر است، گفت: برگزاری مسابقه بدون حضور تماشاگر انگیزه را از ما می گیرد و برای فوتبال ایران هم زشت است. مسئولان شرکت توسعه و تجهیز قول داده اند تا ورزشگاه آزادی را زودتر از نیم فصل آماده کنند اما انتظار جامعه فوتبال این است که چندین ورزشگاه بروز داشته باشیم. 
ممبینی در رابطه با این سوال که آیا شرکت توسعه و تجهیز هزینه خرید VAR را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده است یا خیر، گفت: تا ایمن لحظه هیچ پولی به فدراسیون فوتبال پرداخت نشده است. حضور VAR جز الزاماتی است که باید در مسابقات داشته باشیم. دولت ۱۱۰ میلیارد برای VAR در نظر گرفت و چون فدراسیون فوتبال ذیحساب ندارد، پول به حساب وزارت ورزش رفت. متاسفانه این پول تا امروز علیرغم جلسات متعدد به خاطر بروکراسی اداری واریز نشده است.

او تصریح کرد: از وضعیت موجود نگران هستیم و پولی که کمتر از ۳ هفته در اختیار ما قرار داشت اکنون حدود ۱۰ ماه است که نتوانسته ایم به آن دست یابیم. اینگونه رفتار های اداری در ورزش باعث نگرانی ما می شود. 
فدراسیون فوتبال از منابع درآمدی خودش پول دستگاه‌های VAR را ذخیره کرده است. اگر در ورود دستگاه‌ها مشکلی پیش نیاید دیگر خیلی دل نگران آن پول نیستیم و هروقت دوستان خواستند پول را واریز کنند.
ممبینی در خصوص ورزشگاه میزبان دیدار های تیم های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان گفت: در ۴۸ ساعت آینده جلساتی داریم که در این خصوص تصمیم گیری می کنیم و ممکن است برای میزبانی این بازی در ورزشگاه آزادی به مشکل بخوریم و قطعا باید ورزشگاه جایگزین معرفی کنیم. قطعا این بازی در ایران برگزار می شود.
دبیرکل فدراسیون فوتبال در رابطه با حضور VAR در مسابقات لیگ برتر گفت: ممکن است در هفته های ابتدایی VAR نداشته باشیم. مباحثی مانند ترانسفر دستگاه، گمرک، نصب و راه اندازی و... باشد. ممکن است با تاخیر باشد. تاریخ دقیق نمی‌گویم که خدای ناکرده فردا زیرسوال برویم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره