نماد آخرین خبر

تارقلی‌زاده: نقش جهان بهترین گزینه برای بازی با قرقیزستان است

منبع
فارس
بروزرسانی
تارقلی‌زاده: نقش جهان بهترین گزینه برای بازی با قرقیزستان است

فارس/مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: نیمکت‌ها در فوتبال ایران باثبات نیست.
علی تارقلی‌زاده در حاشیه اختتامیه کلاس مربیگری درجه A آسیا، اظهار داشت: ۱۲ سال نایب رئیس کمیته آموزش AFC بودم. نکته بسیار مهم کلاس اخیر حضور بازیکنان ملی‌پوش و باتجربه از سراسر کشور بود‌. الکس فرگوسن یک جمله خوب دارد و می‌گوید با اعتماد به جوانان، خیلی کارهای شگفت‌انگیزی انجام می‌شود‌. از روز اول سیاست ما در کنفدراسیون اعتماد به افراد بومی بود که در کشور بزرگ می‌شوند، فوتبال ایران را می‌شناسند و می‌توانند آن را متحول کنند. در چهره بچه‌ها دیدم تغییرات بسیار زیادی نسبت به دوران بازیگری‌شان رخ داده است. امیدوارم بتوانیم نیمکت‌ها را کنترل کنیم. نیمکت‌های ما واقعا باثبات و کاملا کنترل شده توسط سرمربی نیست.
وی اضافه کرد: تفکری را تزریق کرده‌ایم که مدام بازیکن جوان به داوری فشار می‌آورد. یکی از تاثیرهای بسیار بزرگ این بود که با صحبت‌های اردشیر پورنعمت و غلامرضا دلگرم، روی این بحث خیلی کار شد. امیدوارم این نفرات که بازی‌های ملی زیادی دارند، بتوانند تاثیر مثبتی در آینده فوتبال ما داشته باشند.
مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال درمورد احتمال برگزاری بازی ایران و قرقیزستان در استادیومی به جز آزادی و اینکه آیا AFC گزارشی در این مورد دریافت کرده است، توضیح داد: احتمال تغییر محل بازی را داریم. به کنفدراسیون گفتیم ورزشگاه آزادی در حال بازسازی است. برخی الزامات در جایگاه‌هایی مثل خبرنگاران و اتاق VAR داریم. نگران هستم و طبق بازدید اخیر بعید می‌دانم این ورزشگاه به بازی با قرقیزستان برسد زیرا مشکلات زیادی دارد‌.  امروز استادیوم آلترناتیو را نهایی می‌کنیم که فکر می‌کنم نقش جهان اصفهان بهترین گزینه است. البته ورزشگاه امام رضا(ع) را هم داریم.
تارقلی‌زاده درمورد اینکه حسین طلا، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی امروز اعلام کرد مشکل واریز پول به حساب فدراسیون فوتبال برای خرید تجهیزات VARحل شده و این مبلغ در یک تا ۲ روز آینده واریز می‌شود، گفت: لیگ ما ۲۵ مرداد شروع می شود و ۱۵ شهریور نیز بازی تیم ملی را داریم. الزام است در مقدماتی جام جهانی VAR را داشته باشیم. در حال برگزاری جلسات مختلف هستیم و طبق تاکید مهدی تاج، استاندارها را نیز درگیر کرده‌ایم تا ورزشگاه‌ها استاندارد شود.
وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم رعایت کردن بازی جوانمردانه است. زمان بسیار کمی داریم. خیلی تلاش کردیم. این مسئله در یک تا ۲ روز آینده حل می‌شود و پول به حساب فدراسیون می‌آید.

وی درخصوص اینکه ظاهرا با تلاش‌های مهدی تاج قرار شده در صورت واریز نشدن پول، از محل درآمدهای ایران مبلغ مربوط به VAR را فراهم کند؛ توضیح داد: فدراسیون فوتبال مشکلی ندارد از پول ارزی ما این مبلغ تخصیص داده شود. مشکل اصلی ما بوروکراسی اداری برای واریز پول از طرف شرکت توسعه بود. باید ذی‌حساب این کار را انجام می‌داد. تا امروز پولی نیامده و امیدوارم به زودی این اتفاق رقم بخورد.
مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط ورزشگاه آزادی، پرسپولیس و استقلال برای میزبانی از لیگ نخبگان چه شرایطی دارند، تصریح کرد: برای معرفی ورزشگاه جلساتی داشتیم‌. خود استقلال و پرسپولیس برای معرفی ورزشگاه مسئولیت دارند. بازی آنها در لیگ نخبگان نیز حکم دیدار ملی را دارد. باید با ورزشگاه به توافق برسند و تجهیز و کارهای دیگر را فدراسیون انجام می‌دهد. ورزشگاه اول آنها آزادی‌ است. باید با خرد جمعی کار را به راحتی جمع کنیم. هنوز ورزشگاه دوم مدنظر خود را معرفی نکرده‌اند.
تارقلی‌زاده افزود: اطلاع کامل دارم کارهای خیلی خوبی در ورزشگاه تختی انجام شده و ما هم برنامه داریم پس از تست، VAR را در آنجا نصب کنیم. اگر توانست ۲ باشگاه را قانع کند از همین ورزشگاه برای میزبانی می‌کنیم. در غیر این صورت از ورزشگاه دیگری استفاده می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که در صورت برگزاری بازی‌های تیم ملی و سرخابی‌ها مشهد مشکلی برای ورود بانوان وجود ندارد، گفت: بندی در فیفا داریم که می‌گوید نباید تبعیض قائل شویم. اگر چنین کاری انجام بدهیم با محرومیت مواجه خواهیم شد. برای میزبانی بین‌المللی باید مشکل ورود خواهران، دختران و مادران خود در مشهد و اصفهان را حل کنیم. با خرد جمعی صورت گرفته، وزارت کشور همکاری کاملی انجام داد. بعید می‌دانم در مشهد هم مشکلی داشته باشیم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید