نماد آخرین خبر

زیان المپیک برای پاریس!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
زیان المپیک برای پاریس!

ایسنا/گردشگران از جمعیت زیاد و افزایش قیمت هتل‌ها در پاریس در طول المپیک ۲۰۲۴ ناراضی هستند و احتمالا شمار سفرهای توریستی به فرانسه کاهش می‌یابد.
ایرفرانس (هواپیمایی ملی فرانسه) خود را برای یک زیان ۱۸۰ میلیون یورویی آماده می‌کند؛ زیرا گردشگران به دلیل بازی‌های المپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴ از پایتخت فرانسه دوری می‌کنند. المپیک تابستانی، اولین المپیک پاریس پس از ۱۰۰ سال، از ۲۶ جولای آغاز می‌شود و در ۱۱ آگوست به پایان می‌رسد و ایرفرانس، ایرلاین رسمی این رویداد است.
بسیاری از گردشگران به دلیل جمعیت زیادی که در این المپیک پیش‌بینی می‌شود و افزایش احتمالی قیمت‌ها برای هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر فعالیت‌های گردشگری از ایده «بازدید از پاریس» منصرف شده‌اند و در نتیجه، رزرو خطوط هوایی برای ایرفرانس ناامیدکننده بوده است، به طوری که رزرو پرواز به پاریس به طور قابل توجهی کمتر از سایر شهرهای کلیدی اروپایی است.
این احتمالا به این معنی است که گروه خطوط هوایی «Air France-KLM» شاهد کاهش فروش گروهی بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون یورو برای دوره ژوئن تا آگوست است.
این گروه هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: « سفر بین شهر و سایر مقاصد نیز کمتر از میانگین معمول ژوئن تا آگوست است؛ زیرا به نظر می‌رسد ساکنان فرانسه تعطیلات خود را به بعد از بازی‌های المپیک موکول می‌کنند یا برنامه‌های دیگری را برای سفر جایگزین کرده‌اند.
انتظار می‌رود سفر به فرانسه و از فرانسه  پس از بازی‌های المپیک عادی شود و افزایش سطح تقاضا برای پایان ماه‌های آگوست و سپتامبر پیش‌بینی شده است.

اگرچه شلوغی و افزایش قیمت هتل‌ها عوامل بازدارنده قابل توجهی برای گردشگران پاریس در تابستان امسال است، اما گمانه‌زنی‌های فزاینده‌ای نیز مبنی بر این وجود دارد که آشفتگی ناشی از انتخابات زودهنگام فرانسه دلیل دیگری برای اجتناب موقتی گردشگران از پاریس باشد.
طبق آمار دفتر گردشگری پاریس، انتظار می‌رود بیش از ۱۵ میلیون نفر برای بازی‌های المپیک پاریس و همچنین بازی‌های پارالمپیک که از ۲۸ اوت تا ۸ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود، به این شهر سفر کنند. این افراد شامل حدود ۲ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی است که بسیاری از آنها از آمریکا و بریتانیا خواهند بود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره