نماد آخرین خبر

معضل بزرگ برای محافظت از ورزشکاران اسرائیل

منبع
فارس
بروزرسانی
معضل بزرگ برای محافظت از ورزشکاران اسرائیل

فارس/مقامات برگزارکننده بازی های المپیک با مشکلات بزرگی در تامین امنیت ورزشکاران اسرائیلی مواجه هستند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فرانسه صدها افسر پلیس را برای ایمن سازی بازی اول فوتبال اسرائیل در المپیک مقابل مالی در روز چهارشنبه اعزام کرده است.
این اتفاق به نوعی اولین آزمایش امنیتی قبل از مراسم افتتاحیه رسمی بازی ها است.
بازی‌های تابستانی پاریس 2024 در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از جمله بر سر جنگ اسرائیل در غزه و کشتار کودکان فلسطینی برگزار می‌شود.
مقامات فرانسوی می گویند که رقبای اسرائیلی توسط واحدهای تاکتیکی زبده قبل از مسابقات اسکورت می شوند و در طول المپیک از آنها محافظت 24 ساعته می شود.
جرالد دارونین، وزیر کشور، روز سه‌شنبه به روزنامه پاریسین گفت: «سیستم‌های حفاظتی برای هیئت اسرائیلی، تیم‌های آن‌ها، داوران، اعضای کمیته المپیک، همه در محل هستند».

وی گفت که 1000 پرسنل امنیتی مستقر خواهند شد.
این تعداد نیروی امنیتی معادل تعداد پلیس در ماه آوریل برای بازی لیگ قهرمانان اروپا میان پاریسن ژرمن و بارسلونا است که در پارک دو پرنس در غرب پاریس برگزار شد.
بر اساس اخبار منتشر شده سرویس امنیت داخلی اسرائیل، شین بت، نیز به امنیت این بازی کمک خواهد کرد.
یک مقام اسرائیلی گفت که بودجه اسرائیل برای محافظت از ورزشکاران و هیئت ها همراه در مقایسه با بازی های توکیو در سال 2021 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
کمیته المپیک فلسطین این هفته در نامه ای سرگشاده به توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، خواستار حذف اسرائیل از بازی ها شد.
در این نامه اسرائیل به نقض آتش بس سنتی المپیک و ادامه عملیات نظامی در غزه متهم شده است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره