نماد آخرین خبر

عجیب‌ترین پرش تاریخ؛ شاهکار المپیک ۱۹۶۸

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/عجیب است که «باب بیمون» (Bob Beamon) آوازه‌ جهانی ندارد و شاید بسیاری از ورزش‌دوستان او را نشناسند، زیرا این ورزشکار کاری باورنکردنی در المپیک ۱۹۶۸ انجام داد. بیمون فقط رکورد جهانی پرش طول را نشکست، او در واقع آن را زیرورو کرد. پیش از پرش بیمون، رکورد جهانی این ورزش برابر با ۸٫۳۵ متر بود. تا کم‌وبیش ۸ سال این رکورد چند بار شکسته شد، ولی هر بار ورزشکاران می‌توانستد نهایت ۲-۳ سانتی‌متر آن را جابه‌جا کنند.

سپس پای باب بیمون به ماجرا باز شد. او توانست رکوردی جدید و با اختلاف ۵۵ سانتی‌متر به ثبت برساند. این رکورد به اندازه‌ای باورنکردنی است که مسئولان المپیک حتی دستگاه اندازه‌گیری کافی برای پرش او در اختیار نداشتند. آن‌ها حیران و سردرگم منتظر بودند تا متر و نوار کافی برای اندازه‌گیری پیدا کنند! جدا از این، اکنون بیش از ۵۰ سال از رکورد بیمون می‌گذرد و هنوز کسی نتوانسته آن را بشکند.

البته باید بگوییم این رکورد برای المپیک است. در سال ۱۹۹۱، «مایک پاول» (Mike Powell) توانست با پرش ۸٫۹۵ متری رکورد جهانی این ورزش را در اختیار بگیرد. با وجود این، احتمال نمی‌رود کسی بتواند در المپیک رکورد بیمون را بشکند


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره