نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

اولین طلای آلمان در المپیک پاریس!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
اولین طلای آلمان در المپیک پاریس!

ورزش 3/ مارتنز شناگر آلمانی در رقابت‌های شنای آزاد 400 متر بازی‌های المپیک پاریس به مدال طلا دست یافت.اولین طلای آلمان در المپیک پاریس!

 او با زمان 3 دقیقه و 41 ثانیه و 78 صدم ثانیه به مقام قهرمانی رسید. ایلایجا وینینگتون از استرالیا نقره و کیم وومین از کره جنوبی برنز را کسب کردند.

مارتنز پس از کسب این موفقیت اظهار داشت: «این سخت‌ترین مترهای پایانی زندگی من بود، اما در عین حال زیباترین آن‌ها نیز بود.» او ادامه داد: «به تابلو نگاه کردم و گفتم: "نه، این نمی‌تواند درست باشد." زیرا پس از فصل گذشته و تمام سختی‌ها، این نتیجه اصلا قابل پیش‌بینی نبود. کنار آمدن با نقش مدعی همیشه آسان نیست.»

مارتنز در مسابقات قهرمانی آلمان در آوریل رکورد جهانی را ثبت کرده بود و به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب طلا در پاریس شناخته می‌شد.

او در ادامه گفت: «برایم مهم نیست که آیا رکورد جهانی شکسته شد یا نه. من در صدر هستم و فکر می‌کنم شایسته آن هستم. زمان در ذهن من بود، اما هدف اصلی مدال بود. حتی اگر برنز می‌گرفتم، بسیار خوشحال می‌شدم.»

رکورد سریع‌ترین زمان شنا در تاریخ همچنان متعلق به پل بیدرمن است. او پیش از بازی‌های پاریس گفته بود: «برای من لوکاس قهرمان مسلم پاریس است و اگر بتوانم آرزویی کنم، این است که لوکاس رکورد جهانی مرا در آنجا بشکند. من واقعاً برای او خوشحال خواهم شد.»

مارتنز در بخش زیادی از مسابقه در پاریس در سطح رکورد جهانی شنا کرد، اما نتوانست سرعت خود را در 100 متر آخر حفظ کند.

این یک موفقیت تاریخی برای شنا آلمان است. مارتنز پس از 36 سال اولین قهرمان المپیک مردان آلمان است. آخرین پیروزی‌های مردان توسط میشائل گروس (پروانه 60 و 200 متر) و اووه داسلر (آزاد 57 و 400 متر) در المپیک 1988 سئول کسب شده بود.

ایزابل ماری گوسه، نامزد سابق مارتنز، در شنای آزاد 400 متر زنان به مقام پنجم رسید. آریارن تیتموس از استرالیا طلا، سامر مکینتاش از کانادا نقره و کیتی لدکی ستاره شنا از آمریکا برنز را کسب کردند.

آنجِلینا کوهلر قهرمان جهان در 100 متر پروانه به مرحله نهایی راه یافت. او با زمان 56.55 ثانیه عملکرد خوبی داشت و تقریباً 0.4 ثانیه سریع‌تر از مرحله مقدماتی صبح شنبه شنا کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا 8 شناگر برتر می‌توانند در فینال مدال کسب کنند یا خیر. گرچن والش آمریکایی به ویژه قوی است و در نیمه‌نهایی با زمان 55.38 ثانیه رکورد المپیک را شکست و تنها به شکستن رکورد جهانی نزدیک نشد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره