نماد آخرین خبر

پروژه ویژه بارسا؛ اهمیت به سلامت دهان و دندان!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پروژه ویژه بارسا؛ اهمیت به سلامت دهان و دندان!

ورزش 3/بخش پزشکی بارسلونا در زمینه دهان و دندان در هفته‌های اخیر پیشرفت بسیار قابل توجهی داشته است.
  دکتر جوزپ ماریا کلمنته، پزشک دندانپزشک بارسلونا، مامور جلو بردن پروژه این باشگاه در زمینه دندانپزشکی است.
هانسی فلیک، سرمربی جدید بارسلونا، با هدف عدم نادیده گرفتن هیچ جزئیاتی به این تیم پیوسته است. او در معارفه رسمی خود نگرانی خود را درباره وضعیت بدنی بازیکنانش ابراز کرد. یکی از جنبه‌هایی که بیشترین نگرانی را برای او به همراه دارد، مصدومیت‌ها است.
در دوران حضورش در بایرن مونیخ، فلیک شاهد بود که دو بازیکن او یعنی آرین روبن و جمال موسیالا، به دلیل مشکلات دهان و دندان دچار مشکلاتی شدند و چند جلسه تمرین و چند بازی را از دست دادند. به همین دلیل، او بر لزوم افزودن بررسی‌های دندانپزشکی به تست‌های پزشکی پیش‌فصل تأکید زیادی داشت. 
حدود یک سال پیش، خدمات پزشکی بارسلونا یک پروژه پیشگامانه در زمینه دندانپزشکی به منظور پیشگیری از آسیب‌های دهان و دندان  آغاز کردند. این پروژه به دکتر جوزپ ماریا کلمنته، پزشک دندانپزشک بارسلونا، سپرده شد که در این نوع خدمات پیشرو است و حالا در هفته‌های اخیر با توجه به درخواست‌های فلیک، پروژه او پیشرفت زیادی داشته است.
دکتر کلمنته توضیح می‌دهد:«در ابتدای فصل گذشته، مدیریت خدمات پزشکی بارسلونا، دکتر کوربلا و دکتر گیل، با ما تماس گرفتند تا پیگیری‌های لازم را برای تیم‌های اول باشگاه انجام دهیم. این ایده بسیار خوبی به نظر می‌رسید و ما اینجا هستیم. در این روزها ما کارهای بیشتری انجام داده‌ایم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.» او در حال حاضر به بیش از ۶۰۰ ورزشکار باشگاه بارسلونا خدمات ارائه می‌دهد.


دکتر کلمنته بر اهمیت سلامت دهان و دندان در پیشگیری از آسیب‌ها تأکید می‌کند:«در طول سال‌ها دیده‌ایم که بین مشکلات دهان و دندان و عملکرد ورزشی و برخی آسیب‌ها ارتباط وجود دارد. به همین دلیل، سلامت دهان و دندان برای پیشگیری از آسیب‌ها حیاتی است.»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره