نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

پیام خیلی تلخ به استقلال و پرسپولیس!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پیام خیلی تلخ به استقلال و پرسپولیس!

ورزش 3/علی جوادی مدیرعامل ورزش و جوانان استان تهران ادامه استفاده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از دو ورزشگاه کاظمی و امام رضا را منوط به ایجاد یک ارتباط مالی کرده است.
چند سال پیش بود که دو ورزشگاه کاظمی و امام رضا طی یک قرعه‌کشی جنجالی به استقلال و پرسپولیس واگذار شدند. این اتفاق از همان مقطع مجادلات زیادی را به همراه داشت و همچنان هم این دو ورزشگاه و صحبت‌هایی که درباره امکانات و چگونگی واگذاری آنها به استقلال و پرسپولیس مطرح می‌شود، محل اختلاف هواداران و پیشکسوتان دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران است.
به هر ترتیب اما دولت باید توسط وزارت ورزش و جوانان شرایط را برای خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مهیا می‎‌کرد و در این بین ورود آنها به این عرصه به دلیل نداشتن زیرساخت و منفی بودن تراز مالی میسر بنود. در این بین پیشنهاد هبه کردن دو ورزشگاه کاظمی و امام رضا به دو باشگاه بزرگ پایتخت مطرح شد تا هم جای املاکی که پس از انقلاب از آنها گرفته شده بود را پر شود و هم شرایط برای ورود دو باشگاه به فرابورس و بورس فراهم شود.
درنهایت این طرح به شکل جدی پیش رفت و بارها اعلام شد که دو ورزشگاه کاظمی و امام رضا به مالکیت استقلال و پرسپولیس درآمده‌اند. این اما اتفاقی بود که در عمل هیچگاه اتفاق نیفتاد و از وعده و وعید و شعار عبور نکرد.
طی این مدت صحبت‌های ضد و نقیض زیادی درباره واگذاری دو ورزشگاه کاظمی و امام رضا به پرسپولیس و استقلال مطرح شد تا اینکه نزدیک به دو سال پیش با وجود شعارهایی که در این زمینه برای احقاق حقوق دو باشگاه بزرگ کشور داده می‌شد، تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران امضا شد که براساس آن ورزشگاه تختی در اختیار شهرداری تهران گذاشته شد و از سوی دیگر مالکیت دو ورزشگاه کاظمی و امام رضا هم با وجود وعده‌هایی که داده شده بود، در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران قرار گرفت.
در ادامه ماجراهای مربوط به وضعیت دو ورزشگاه کاظمی و امام رضا ظهر روز دوشنبه علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نشستی با خبرنگاران داشت و اظهاراتی قابل توجه را درباره آخرین شرایط این دو ورزشگاه بیان کرد که ادامه استفاده از آنها را منوط به برقرار شدن روابط مالی کرده است.
جوادی با تاکید بر اینکه صحبت‌هایی که مبنی بر واگذاری دو ورزشگاه انجام شده تنها شوی رسانه‌ای بوده، حرف‌هایش را اینطور آغاز کرد:« واگذاری ورزشگاه شهید کاظمی به باشگاه پرسپولیس در گذشته شوی رسانه‌ای بود. چه تفاهم‌نامه‌ای؟! اصلاً قرعه‌کشی شده بود تا یک ورزشگاه به پرسپولیس و یک ورزشگاه به استقلال برسد. بعد از آن چه تفاهم نامه‌ای بوده؟! 

علی جوادی با تاکید بر اینکه صحبت‌هایی که مبنی بر واگذاری دو ورزشگاه انجام شده تنها شوی رسانه‌ای بوده، حرف‌هایش را اینطور آغاز کرد:« واگذاری ورزشگاه شهید کاظمی به باشگاه پرسپولیس در گذشته شوی رسانه‌ای بود. چه تفاهم‌نامه‌ای؟! اصلاً قرعه‌کشی شده بود تا یک ورزشگاه به پرسپولیس و یک ورزشگاه به استقلال برسد. بعد از آن چه تفاهم نامه‌ای بوده؟! 
جوادی سپس به واگذاری ورزشگاه کاظمی و امام رضا به استقلال و پرسپولیس از سوی شهرداری پرداخت و افزود:« مگر نگفته بودند شهرداری این دو ورزشگاه را هدیه کرده؟ چه شد؟ هدیه نامه بود؟ سند را به نام پرسپولیس زده بودند؟ سند ورزشگاه کاظمی را به نام پرسپولیس زدند و در بورس افزایش سهام برای این باشگاه داشت؟ الان جزء دارایی‌های باشگاه پرسپولیس است؟ 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره