نماد آخرین خبر

مورایس با سپاهان نصفه و نیمه در حساس‌ترین بازی فصل

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
مورایس با سپاهان نصفه و نیمه در حساس‌ترین بازی فصل

ورزش 3/فاصله 6 روز مانده تا دیدار سرنوشت‌ساز سپاهان مقابل شباب ‌الاهلی دیگر فرصتی برای اضافه شدن بازیکن جدید به اردوی تیم مورایس وجود ندارد.مورایس با سپاهان نصفه و نیمه در حساس‌ترین بازی فصل 

وقتی رقابت‌های فصل فوتبال ایران تمام شد، مدیران باشگاه سپاهان سخت‌ترین ماموریت ممکن را در میان مدعیان فوتبال ایران برای بازسازی تیم جهت حضور قدرتمندانه در فصل پیش رو داشتند و در این بین حواشی مربوط به فصل گذشته که ژوزه مورایس را عاصی کرده بود و جدایی چند ستاره تعیین‌کننده تیم طی سال‌های اخیر کار آنها را سخت‌تر هم کرده بود.

سپاهان روز 31 خردادماه در فینال جام حذفی به مصاف مس رفسنجان رفت و در حالی با پیروزی و کسب قهرمانی از زمین خارج شد که برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ نخبگان باید 45 روز دیگر (16 مردادماه 1403) مقابل شباب الاهلی امارات صف‌آرایی می‌کرد.

* آغاز کار نقل و انتقالات پیش از پایان فصل 

به دلیل شرایط خاصی که سپاهان در آن گرفتار شده بود مدیران باشگاه اصفهانی پیش از اینکه فصل تمام شود کارشان را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرده بودند. ماموریت ابتدایی آنها حفظ مورایس بود و هر طور شد توانستند این ماموریت را به انجام برسانند. گام بعدی پیدا کردن جانشین برای بازیکنان کلیدی جدا شده نظیر شهریار مغانلو، رامین رضائیان، فرشاد احمدزاده، امید نورافکن، میلاد زکی‌پور و البته حفظ بازیکنانی بود که پیشنهادات جذابی برای جدایی از سپاهان دریافت کرده بودند.

* جذب 7 بازیکن در مقابل جدایی 5 مهره کلیدی

در همین راستا محمدمهدی محبی، جواد آقایی‌پور و مهدی لیموچی برای تقویت بخش هجومی جذب سپاهان شدند و در ادامه 4 خرید دفاعی نیز انجام شد که امین حزباوی، صالح حردانی، حسین گودرزی و وحدت حنانوف هستند.

* در تلاش برای جذب حداقل دو بازیکن دیگر 

اگرچه مدیران باشگاه سپاهان در همکاری و تعامل مستقیم با ژوزه مورایس هستند تا حداقل دو جذب دیگر در بخش میانی و هجومی داشته باشند، اما به نظر نمی‌رسد تلاش آنها تاثیری در بازیکنان در دسترس کادر فنی برای بازی اول پلی آف برابر شباب الاهلی در ورزشگاه نقش جهان داشته باشد.
خط دروازه: دو گزینه مطمئن 

در خط دروازه سپاهان با حفظ پیام نیازمند کار بزرگی برای ورود به فصل پیش رو انجام داده و در کنار آن قرارداد نیما میرزازاد نیز تمدید شد تا مورایس در صورت مصدومیت و محرومیت احتمالی سنگربان اصلی خود مشکلی نداشته باشد.

* قلب خط دفاعی: تلاش برای غلبه بر چالش بزرگ 

مورایس در قلب خط دفاعی بازیکنان شاخص و قابل اتکایی در اختیار دارد. سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و هادی محمدی از فصل گذشته در اردوی تیم حفظ شدند، اما مشکل اصلی کادر فنی سپاهان در مصاف اول برابر شباب الاهلی محرومیت توامان این سه بازیکن است که سبب شد ژوزه مورایس علاوه بر جذب امین حزباوی به عنوان یکی از مهم‌ترین خریدهای فصل سپاهان، اقدام به جذب وحدت حنانوف هم بکند تا در اولین بازی فصل او را در کنار حزباوی قرار بدهد و این مسابقه سخت را پشت سر بگذارد. با پایان این مسابقه محرومیت محمد دانشگر و هادی محمدی تمام می‌شود و به نظر نمی‌رسد دیگر مورایس حتی در طول فصل نگرانی خاصی در این بخش از زمین با وجود 5 بازیکن شاخص و تعیین‌کننده داشته باشد.

* دفاع راست: سبک جدید با صالح 

پس از جدایی رامین رضائیان بلافاصله مدیران باشگاه سپاهان دست به جذب صالح حردانی زدند که هم سن و سال خوبی دارد و هم طی سال‌های اخیر نمایش‌های قابل قبولی در لیگ برتر داشته باشد. در این پست البته آریا یوسفی هم در دسترس است و یوسفی یکی از آن بازیکنانی به شمار می‌رود که به دلیل چند پسته بودن دست مورایس را برای انتخاب ترکیب اصلی و بازیکنان جایگزین در این مسابقه سخت باز می‌کند.

* دفاع چپ: آریا رزرو هر دو منطقه  

در این بخش از زمین نیز پس از جدایی میلاد زکی‌پور اقدام به جذب حسین گودرزی شد و حالا این بازیکن در کنار آریا یوسفی دو گزینه مورایس برای حضور در ترکیب اصلی در مصاف با نماینده امارات هستند.

*هافبک میانی: دست بسته مورایس! 

در این بخش از زمین مورایس به شدت با کمبود بازیکن دست و پنجه نرم می‌کند و چاره‌ای ندارد جز اینکه هر طور شده خودش و تیمش را از مصاف برابر شباب‌الاهلی با استفاده از بازیکنان چند پسته به سلامت عبور دهد. 

 کریمی و برایان دابو دو بازیکن کلیدی مورایس در این بخش از زمین هستند و برای انتخاب نفر سوم به نظر می‌رسد کادر فنی سپاهان وضعیت ارشیا سرشوق، عباس حبیبی و علی احمدی را بررسی کند. گزینه محتمل‌تر استفاده از بازیکنان چند پسته نظیر آریا یوسفی، رضا اسدی و رضا شکاری در بخش میانی زمین است.

* وینگرهای چپ و راست: بدون دغدغه 

مورایس در دو بخش چپ و راست هجومی خود چند بازیکن قابل اتکا در اختیار دارد که شرایط را برای این مربی در این بخش از زمین نسبت به مناطق دیگر امیدوارکننده‌تر می‌کند. محبی و شکاری گزینه‌های مورایس برای حضور در پست وینگر چپ هستند و لیموچی و آقایی‌پور نیز این قابلیت را برای حضور در پست وینگر راست دارند تا کادر فنی سپاهان به مانند بخش میانی و هجومی نگران انتخاب بازیکن در این قسمت از زمین نباشد.

* خط هجومی: اعتماد به کاوه 

به نظر می‌رسد با توجه به بازی‌های پیش فصل شانس کاوه رضایی برای حضور در راس خط هجومی ترکیب اصلی سپاهان بیش از سایر بازیکنان باشد، تا به عنوان مثال دست مورایس برای بازی گرفتن از رضا اسدی در قسمت‌های دیگر زمین نظیر هافبک هجومی بازتر باشد. اگرچه احتمال حضور رضا اسدی و جواد آقایی‌پور نیز در راس خط هجومی وجود دارد.

با تمام مسائلی که در بالا ذکر شد می‌توان ترکیب اصلی سپاهان را در مصاف با شباب الاهلی با موجودی فعلی اردوی سپاهان به شرح زیر تصور کرد: 

پیام نیازمند، حسین گودرزی، امین حزباوی، وحدت حنانوف، صالح حردانی، برایان دابو، محمد کریمی، رضا اسدی، رضا شکاری، جواد آقایی‌پور و کاوه رضایی.

در صورتی که این ترکیب را با شانس بیشتری تصور کنیم، نفرات زیر قابلیت حضور در دیدار برابر شباب الاهلی را به صورت بازیکن جایگزین دارند: 
آریا یوسفی، عباس حبیبی، ارشیا سرشوق، مهدی لیموچی، محمدمهدی محبی.
همانطور که مشخص است دست ژوزه مورایس با توجه به عدم جذب بازیکن جدید در بخش میانی و هجومی در مصاف با شباب الاهلی به شدت بسته است، اما در شرایط فعلی که یک روز دیگر تا اعلام فهرست نهایی بازیکنان سپاهان برای این مسابقه وجود دارد او و شاگردانش چاره‌ای ندارند جز اینکه هر طور شده از این مسابقه سربلند بیرون بیایند تا پس از آن به فکر حضور قدرتمندانه‌تر با ابزار بیشتر و بهتر در مصاف با الغرافه در قطر و همینطور شروع مسابقات لیگ برتر باشند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره