نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

گرمای هوا صدای ستاره‌های المپیک را در آورد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
گرمای هوا صدای ستاره‌های المپیک را در آورد

ورزش 3/ظاهرا گرمای هوای پاریس، باعث شده بسیاری از ستاره‌های المپیک نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.گرمای هوا صدای ستاره‌های المپیک را در آورد

در حالی که تیم بریتانیا تاکنون موفق به کسب چهار مدال طلا، پنج نقره و چهار برنز شده است، موج گرمای شدید در پاریس باعث شد تا برگزارکنندگان بازی‌ها دست به تغییرات اضطراری بزنند. یکی از ستارگان تیم بریتانیا به‌شدت از تصمیم‌گیرندگان بازی‌ها به دلیل این تغییر ناگهانی انتقاد کرد.

در این میان، تیم شنا بریتانیا توانست با دفاع از عنوان قهرمانی خود در رشته ۴x۲۰۰ متر آزاد، اولین طلای شنا را برای کشورش به ارمغان بیاورد. جیمز گای، تام دین، مت ریچاردز و دانکن اسکات قهرمانان این رقابت حساس بودند.

اما در سوی دیگر میدان، جک دراپر، نفر اول تنیس مردان بریتانیا، با شکست مقابل تیلور فریتز آمریکایی از دور مسابقات کنار رفت. گرما در طول مسابقه به ۳۴ درجه سانتی‌گراد رسید و برگزارکنندگان را مجبور به اعمال قانون جدید کرد.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی تنیس، با توجه به افزایش دمای هوا به بالای ۳۰.۱ درجه سانتی‌گراد، بازیکنان در مسابقات انفرادی حق خواهند داشت بین ست دوم و سوم ده دقیقه استراحت کنند. این تصمیم در راستای کاهش فشار ناشی از گرما بر روی ورزشکاران گرفته شده است.

در شرایطی که دمای هوای پاریس به شدت بالا رفته است، تنیسورهای حاضر در رقابت‌های رولان گاروس با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند. جیک دراپر، تنیسور بریتانیایی که در این گرما مغلوب حریف خود شد، به‌شدت از برگزارکنندگان مسابقات انتقاد کرد.

دراپر با اشاره به کیفیت پایین آب آشامیدنی در زمین مسابقه اظهار داشت: "به داور گفتم که این خیلی بد است که ما مجبوریم در چنین شرایط آب و هوایی آب گرم بنوشیم. ما حوله‌های یخ‌زده و چیزهایی از این قبیل داشتیم، اما داشتن یخچال‌های خوب برای خنک نگه داشتن آب بسیار مهم است. وقتی نمی‌توانید به درستی بدن خود را ریکاوری کنید و این‌جور چیزها، بازی کردن بسیار سخت است. حتی در زمان تعویض زمین هم فراری از گرما وجود ندارد."

تایلر فریتز، تنیسور آمریکایی نیز با تأیید سخنان دراپر، از مشکل کمبود آب سرد در زمین مسابقه گلایه کرد و افزود: "پیدا کردن آب سرد اینجا سخت است. بطری‌های آب روی زمین شاید کمی سردتر از جاهای دیگر بودند، اما به دست آوردن آب سرد کار سختی است."


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره