نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

صعود مقتدرانه بسکتبال آمریکا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
صعود مقتدرانه بسکتبال آمریکا

ایسنا/تیم ملی بسکتبال آمریکا مقتدرانه به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کرد.صعود مقتدرانه بسکتبال آمریکا

 در ادامه رقابت‌های بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بامداد امروز (پنج‌شنبه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳) تیم ملی بسکتبال آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات در دومین بازی خود نیز به پیروزی رسید تا به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کند.

تیم ملی آمریکا در این بازی نیز با درخشش فوق ستاره‌های خود، موفق شد با نتیجه قاطع ۱۰۳ - ۸۶ تیم ملی سودان جنوبی که شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها است را مغلوب کند. این برد دومین پیروزی آمریکا در مرحله گروهی مسابقات بود.

کوارترهای اول، دوم و چهارم این دیدار به ترتیب با نتایج ۲۶-۱۴، ۲۹-۲۲ و ۳۰-۲۹ به سود شاگردان استیو کر تمام شد تا با وجود پیروزی ۱۸-۲۱ سودان جنوبی در کوارتر سوم، مجموعا این تیم ملی آمریکا باشد که با ۱۷ امتیاز اختلاف، برنده این دیدار می‌شود. 

سودان در حالی با ۱۷ امتیاز اختلاف در این بازی باخت که تیم ملی صربستان، نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۲۳، در دیدار مقابل آمریکا با ۲۶ امتیاز اختلاف و نتیجه ۱۱۰ - ۸۴ شکست خورده بود.

این دیدار از گروه C رقابت‌ها برگزار شد و پیش از این بازی نیز دیگر تیم‌های این گروه یعنی صربستان و پورتوریکو به مصاف یکدیگر رفتند که صرب‌ها با نتیجه سنگین ۱۰۷ - ۶۶ حریف خود را شکست دادند.

سودان جنوبی به‌عنوان تنها نماینده آفریقا، در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارد و نخستین المپیک خود را تجربه می‌کند، اما موفق شد نخستین بازی خود در تاریخ المپیک را که مقابل پورتوریکو بود با پیروزی پشت سر گذاشته و تاریخ‌سازی کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره