نماد آخرین خبر

تاریخ‌سازی زنان کانادا؛ صعود با کسر شش امتیاز!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تاریخ‌سازی زنان کانادا؛ صعود با کسر شش امتیاز!

ورزش 3/تیم ملی فوتبال زنان کانادا با وجود کسر ۶ امتیاز، با پیروزی ۱ بر ۰ برابر کلمبیا، به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله حذفی المپیک ۲۰۲۴ صعود کرد.تاریخ‌سازی زنان کانادا: صعود با کسر شش امتیاز!

 این پیروزی در شرایطی به دست آمد که تیم زنان کانادا پس از جاسوسی از تمرینات تیم ملی نیوزلند به وسیله پهپاد، با محرومیت مربی‌اش ‌و کسر شش امتیاز مواجه شد.

فیفا این حکم را در میانه مسابقات اجرا کرد که باعث ضربه بزرگی به این تیم شد اما در نهایت معجزه‌‌ای که تیم زنان کانادا برای آن تلاش بسیاری کردند، رخ داد.

آنها که در بازی ابتدایی نیوزلند را ۲-۱ شکست داده بودند، در دومین دیدارشان موفق شدند در برابر فرانسه به پیروزی ۲-۱ برسند. آنها در آستانه بازی آخر مرحله گروهی به امتیاز صفر رسیده بودند و برای صعود نیازمند پیروزی در مقابل کلمبیا بودند. اتفاقی که با گل ونسا گیلس به وقوع پیوست.

این صعود تاریخی، کانادا را در مرحله بعدی مقابل تیم ملی آلمان قرار می‌دهد. حالا که آنها با این صعود از دردسرهای مرحله گروهی خلاص شده‌اند، روحیه زیادی به دست آورده‌اند و شانس بسیاری برای به دست آوردن قهرمانی و کسب مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ دارند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره