نماد آخرین خبر

زنده از سالن کشتی پاریس

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده از سالن کشتی پاریس

ورزش 3/قبل از شروع دو فینال جذاب کشتى فرنگى، حسن یزدانى نمایش خود را در سومین المپیکش آغاز مى کند.
 در اوج درخشش فرنگی‌کاران و کسب اولین طلای کاروان ایران، امروز رقابتهای کشتی‌ آزاد المپیک پاریس هم آغاز می‌شود و انتظارات برای دیدن حسن یزدانی، کاپیتان تیم ‌به پایان می‌رسد.
در عین حال امروز نگاه‌ها متوجه دو چهره فینالیست ایران در کشتی فرنگی است که دیشب با درخششی فوق تصور همه را به کسب دو طلای دیگر امیدوار کرده‌اند.

پوشش زنده:

آرون بروکس آمریکایی در دور دوم هم توانست برابر کشتی‌گیر ژاپنی با امتیاز عالی به برتری دست یابد و خودش را به نیمه نهایی برساند.
**یزدانی در دور بعد به مصاف داورن کوراگلیف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از یونان می‌رود.

*حسن یزدانی در مسابقه اول خود برابر حریف استرالیایی با نتیجه 10-0 به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.

**آرون بروکس، رقیب اصلی و آمریکایی حسن یزدانی در اولین مبارزه خود که سخت ترین دیدار او هم تا فینال به شمار می رفت، به سختی و با نتیجه 4-3 از سد عظمت دولتبکوف قزاقستانی گذشت.

**فدراسیون کشتی در خصوص حذف سرلک نوشت: بلیت این کشتی گیر برای ساعت 12 روز چهارشنبه تهیه شد که به دلیل لغو شدن پروازها، در نهایت این کشتی گیر ساعت 18 تهران را به مقصد پاریس ترک کرد اما با توجه به تأخیر و لغو پروازها، این کشتی گیر صبح امروز به شهر پاریس رسید و علیرغم اینکه سفیر ایران در فرانسه شخصا برای رساندن این کشتی گیر در فرودگاه حضور یافت و به صورت ویژه این کشتی گیر عازم دهکده بازی ها شد، اما با توجه به اینکه یک ساعت دیر تر از موعد مقرر به محل وزن کشی رسید، اتحادیه جهانی وی را مقابل نماینده ژاپن بازنده کرد و نماینده کشورمان حذف شد.

**علیرضا سرلک که به شکلی عجیب صاحب سهمیه 57 کیلوی کشتی آزاد المپیک شده بود، طبق اعلام سایت رسمی مسابقات به دلیل نرسیدن سر وزن قانونی از حضور در رقابت‌ها بازماند!

**سعید اسماعیلی بدون شک سخت‌ترین رقابت خود را در نیمه نهایی مقابل حریف ارمنستانی سپری کرد. دیداری که او تا مرز ضربه فنی پیش رفت، اما با چلنج به موقع مربیان ایران ورق برگشت و پدیده کشتی فرنگی ایران از سد این کشتی گیر بدلکار هم گذشت.

**اتحادیه جهانی کشتی با انتشار ویدیویی از حسن یزدانی تمرینات سخت و طاقت‌فرسای او را بعد از عمل جراحی کتف در سال گذشته تا رسیدن به المپیک به تصویر کشیده است.

**حسن رنگرز حالا به یک چهره موفق در کشتی ایران تبدیل شده و امشب می‌تواند با دو برد دیگر در فینال در نقش محمد بنا در سال ۲۰۱۲ و‌ آن تیم رؤیایی‌اش ظاهر شود.


**مردم ایران در انتظار دو فینال حساس و نفس‌گیر امشب.
وزن ۶۷ کیلوگرم:
پرویز نصیب‌اف (اوکراین) - سعید اسماعیلی (ایران)


وزن ۸۷ کیلوگرم:
علیرضا مهمدی (ایران) - سمن نوویکوف (بلغارستان)


**حسن یزدانى در حالى کار خود را از ساعت ١٢:٣٠ امروز آغاز مى‌کند که در سمت دیگر جدول همه چشم‌ها به آرون بروکس آمریکایى است

در انتظار طلای دوم 
 حسن یزدانی در حالی در وزن 86کیلوگرم روی تشک می‌رود که حدود 9ماه از کشتی دور بود. او پس از مدال نقره جهان و طلای بازی‌های آسیایی هانگژو کتفش را به تیغ جراحان سپرد و در این مدت شرایط ویژه‌ای داشت. یزدانی در بازگشت دوباره به میدان، در تورنمنت مجارستان با شکست همه رقبایش به مدال طلا رسید و دوبنده تیم ملی به او سپرده شد. شکست تیلور مهم‌ترین اتفاقی بود که می‌توانست در پاریس برای یزدانی رخ دهد؛ تیلوری که 5مرتبه یزدانی را برده و در مقابل، حسن فقط یک‌بار موفق به شکست‌دادن این حریف آمریکایی شده بود. اما تیلور در مسابقات انتخابی آمریکا 2بار به ارون بروکس باخت و شانس حضور در پاریس را از دست داد. با این شرایط امید برای کسب دومین مدال طلای یزدانی در المپیک افزایش یافته است. قرعه یزدانی قرعه مناسبی است و او تا فینال با بروکس روبه‌رو نمی‌شود. اما در طرف دیگر جدول بروکس قرعه نسبتا سختی دارد و در دور نخست باید با دولت‌عظمت بیکوف قزاق کشتی بگیرد.


سرلک و قرعه مرگ  
در وزن 57کیلوگرم ایران سهمیه المپیک را نداشت تا اینکه ملیچ، کشتی‌گیر صربستان مصدوم شد و 11روز بعد از شروع المپیک، این سهمیه به علیرضا سرلک رسید؛ سهمیه‎ای باد‌آورده و عجیب که هیچ‌کس انتظارش را نداشت. این کشتی‌گیر روز گذشته راهی پاریس شد تا در المپیک کشتی بگیرد. سرلک قرعه بسیار سختی دارد و در دور نخست باید با ری هیگوچی ژاپنی، قهرمان جهان و المپیک کشتی بگیرد. او اگر کشتی اول را ببرد، در دور دوم به مصاف برنده کشتی پرتوریکو - مصر می‌رود. امان از هند و آباکاروف از آلبانی در یک طرف جدول کنار سرلک هستند.

فینال
سعید اسماعیلى پدیده جوان کشتى فرنگى ایران و جهان دیروز در وزن 67 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر اسحاق قایو از الجزایر را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر از سد لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله در یک کشتی هیجانی با نتیجه 10 بر 4 از سد اسلاویک گالستیان از ارمنستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. اسماعیلى امشب از حدود ساعت 21:50 در دیدار پایانی با پرویز نصیب اف نایب قهرمان المپیک از اوکراین مبارزه می کند.
همچنین علیرضا مهمدى دیگر خوزستانى تیم ملى کشتى فرنگى که درخشان ظاهر شد، در وزن 87 کیلوگرم علیرضا مهمدی در دور نخست در یک کشتی بسیار زیبا و با نتیجه 9 بر صفر کارلوس مونوز جارامیلو از کلمبیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر 1 آرکادیوز کولینیچ از لهستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. مهمدی در این مرحله در یک کشتی سخت با نتیجه 3 بر 3 از سد ژان بلنیوک قهرمان جهان و المپیک از اوکراین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی از حدود ساعت 22:30 با سمن نوویکوف دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان پیکار می کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره