نماد آخرین خبر

دوازده سانتی‌متر اختلاف قد ناهید و کیمیا!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
دوازده سانتی‌متر اختلاف قد ناهید و کیمیا!

ورزش 3/ناهید کیانی درحالی موفق به برتری مقابل کیمیا علیزاده شد که حریفش از نظر قدی در شرایط بسیار بهتری داشت.
  تقابل ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در دور اول مسابقات تکواندو زنان در وزن ۵۷ کیلوگرم، درحالی انجام شد که این دو رقیب پیش از این در المپیک توکیو به مصاف هم رفته بودند و کیمیا در آن مسابقه موفق به شکست ناهید شده بود.
اما در مبارزه امروز همه چیز تفاوت داشت؛ ناهید کیانی با روحیه بسیار بالا از ثانیه‌های ابتدایی در تالار مسابقات حاضر شد و حتی بعد از شکست در دور اول هم روحیه خود را نباخت و در نهایت در راند طلایی موفق به پیروزی میلیمتری شد. اما نکته قابل توجه در این مسابقه، قد و قواره کیمیا بود که با اختلاف ۱۲ سانتی متری نسبت به ناهید، در این زمینه برتری محسوسی داشت.
کیمیا علیزاده با قد ۱۸۵ سانتی‌متری در برابر ناهید ۱۷۳ سانتی متری قرار گرفته بود و با توجه به اینکه تکواندو ورزشی است که قد بلند در آن اهمیت ویژه‌ای دارد و اکثر امتیازات از طریق ضربات پا به سر حریف به دست می‌آید؛ این ویژگی موجب برتری کیمیا نسبت به حریفش بود و در اکثر لحظات این مسابقه هم به چشم می‌آمد.
اما علی‌رغم قد کوتاه‌تر ناهید نسبت به کیمیا، او از نظر فنی در سه سال گذشته در اوج بوده و در این مسابقه هم موفق شد از سد حریف بلند قامت خود بگذرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره